Úgy csinálnak, mintha nem üzletben tartanák a termékbemutatót, hivatalosan azonban annak minősül a hely – ez a termékbemutatósok egyik gyakori megoldása, amivel kijátsszák a 2016-ban szigorúbbá vált szabályokat. 2016-tól tilos ingyenes juttatásokkal hirdetni a termékbemutatókat, tilos a termékbemutatós helyszínen hitelt kötni, és a termékbemutatókat tartó cégeknek kötelező ügyfélszolgálatot fenntartaniuk.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége szerint a mai napig gyakori, hogy ajándékot ígérnek a helyszínen a vásárlás mellé (az ajándékot reklámozni tilos). A helyszíni hitelkötés is súlyos veszélyeket jelent a vásárló számára, ezért azt termékbemutatókon tilossá tették. Ha viszont a vásárló jogilag nem termékbemutatón jár – mert üzlethelyiségben jár, noha nem tud róla –, akkor mégis törvényes a hitelnyújtás.
A 24.hu cikke a hasonló esetekben gyakori forgatókönyvet is vázolja: „mikor hetekkel később megérkezik a termék az ajándékokkal és a fizetendő csekkekkel, a fogyasztók akkor döbbennek rá, hogy ezt nem tudják majd fizetni. Nincs félretett pénzük, a nyugdíjból pedig nem tudják havonta kigazdálkodni a törlesztőrészleteket. Ki sem bontják, nem is használják a termékeket, de hiába viszik vissza, a cégek nem hajlandók lemondani bevételük egy részéről sem. Nem bontják fel a szerződéseket, a vásárlóknak pedig ki kell fizetniük a hatalmas összegeket.”