10. Ha van egy jó poénod, azt végtelen számú alkalommal elismételheted
“Vili, te nagyon hülye”, “De akkor ki van az üzletben?”, “Eddig, eddig, eddig vagyok”. Ha a Família Kft. íróinak eszébe jutott egy-egy jó poén, azt garantáltan kimaxolták.
9. “Egyszer a fronton Nyizsnyij Novgorodnál…”
Bár az ötödik legnagyobb orosz város, a Família Kft. nagypapája és az ő háborús sztorijai nélkül valószínűleg sokunknak máig se lenne fogalma Nyizsnij Novgorod létezéséről.
8. Egy-két helyszín elég is egy sorozathoz
Egy nagy, amerikai konyhás nappali, egy-két szobabelső és a hátsó kis ABC. Ennyi helyszín bőven elég egy heti tévésorozathoz, ami akkoriban még újdonság volt nálunk, lévén az amerikai nagy kanapés sitcomok akkortájt még nem árasztották el a hazai tévécsatornákat.
7. A produkció költségére évente illik megnyaraltatni a stábot
Bár a koncepcióba egyáltalán nem illett bele, azért a stábtagok szép színéért és a jó hangulat kedvéért nyaranta nem ártott nyári különkiadásokat szervezni, ahol a Szép család tagjai valamilyen tengerparti helyszínen (Görögország, Törökország…) ontották magukból a műröhögéses poénokat.
6. Ha nem vagy vicces, a műröhögés segít rajtad
Eleinte furcsa volt hallani a folytonos röhögéseket a Szép család beszélgetései mögött, de legalább ez is jó kis lecke volt számunkra még a Jóbarátok előtt. Ha a sitcom épp nem is vicces, az állandó jó hangulatról azért műröhögésekkel gondoskodnak.
5. Egy vevőt sosem látó ABC-ből és két nyugdíjból szépen megél egy nyolctagú család
A sorozatbeli, nem túl forgalmas helyen lévő ABC-ben vevőt csak elvétve lehetett látni, de mivel ezen felül csak egy tehetségtelen botanikus és egy pályakezdő újságíró keresett a családban, a két nagyszülő nyugdíján túl egész szépen megéltek belőle. És még a nagypapi loviimádata és a sok rossz befektetés is belefért.
4. A termékelhelyezés nem bújtatott reklám
Nem bújtatott, mivel nagyon is nyílt. Hála a családi ABC-nek, a sorozatban az élelmiszerek széles spektrumát lehetett bemutatni (volt itt tea-, csoki- és játékreklámtól kezdve minden), sőt beszélni róluk. A Gálvölgyi-show-ban ezt találóan parodizálták.
3. A kilencvenes évek magyar divatja kifogástalan volt
A legendás Szomszédok mellett itt tudhattunk meg róla a legtöbbet.
2. Bevezetett minket az új technológiákba
90-es évek, szabad piac, nyugati technológiák. A “bújtatott” reklámoknak köszönhetően a magyarok közül sokan itt találkozhattak először üzenetrögzítős telefonnal, faxszal, konyhamalaccal és a különleges tudakozó extra szolgáltatásaival.
1. A nyelvtanulást már gyerekkorban el kell kezdeni
A családban messze legjobban egyértelműen a Spáh ikrek tudtak angolul, akik az amerikás magyar rokonnak hála, már gyerekként szívták magukba az angol nyelvet. Ha csak páran beíratták miattuk a gyerekeket nyelvtanfolyamra, már megérte.