A reptér, ami hamarosan elsüllyed
Kansai International Airport, Japán
Szárazföldekben Japán nem áll annyira jól, így arrafelé kiszakítani egy nagyobb, több kilométeres földdarabot a kifutópályáknak, elég embert próbáló feladat. Az Osaka Bay-ben található Kansai reptér 1994-re lett kész, és több mint két kilométer széles és három és fél kilométer hosszú lett, csakhogy az építésekor még nem számoltak a globális felmelegedés mellékhatásaival. A reptér-sziget a szakértők szerint nagyjából ötven év múlva teljesen el fog süllyedni.
Egy repülőtér kifutók nélkül
Ice Runway, Antarktisz
Antarktiszt három repülőtéren át lehet megközelíteni, és ezek egyike az Ice Runway. A hely azért különleges, mert itt nincsenek igazi kifutók, csak jégbe vájt és aprólékosan gondozott utak. A pályák így végtelenül hosszúak, viszont nagyon óvatosan kell kiszámolniuk, hogy a jég vastagsága milyen méretű gépeket bír még el, és az is fontos tényező, hogy a gép kerekei ne akadjanak meg a hóban. Olvadás idején az utasokat (akik többnyire kutatók) a két másik reptér valamelyikére szokták átirányítani.
Ahonnan csak egy ugrás a belváros
Congonhas repülőtér, Brazília
A reptereket nem véletlenül telepítik messzire a városok központjától. A nagy zajszennyezés és a leszállási nehézségek miatt nem árt, ha a lakott épületek kicsit távolabb vannak, csakhogy ez a feltétel nem nagyon teljesül a São Pauló-i Congonhasnál. Az 1936-ban elkészült reptér körül egyszer csak elkezdett terjeszkedni a város, ami így alig hét kilométernyire található a belvárostól. A pilóták szerint kicsit veszélyes errefelé a leszállás, de legalább toronyházakat nem építettek közvetlenül a kifutópályák mellé.
A reptér, ami magának termeli az áramot
Denveri nemzetközi repülőtér
Az Egyesült Államok legnagyobb területű reptere még fiatal, és szerencsére nemcsak óriási, hanem nagyon is környezetbarát. Már a nyitásakor 9200 napelemet építettek bele, ami már akkor fedezte a reptér éves áramszükségletének felét, és azóta ennek mértéke csak tovább nőtt.
A mesterséges sziget
Hongkongi nemzetközi repülőtér
A túlnépesült város régebbi reptere egy idő után túl közel került a felhőkarcolókhoz, így a veszély elkerülése végett újat építettek. Mivel szabad területből nem volt elég, ezért két kisebb szigetet kötöttek össze, és csináltak belőle egyetlen óriási mesterséges szigetet, ami az egyik legnagyobb teherszállítógép-központ a világon. Az élmény fokozásaként egy golfpálya és egy kiállítócentrum is található a területén.
Reptér sorompóval
Gibraltári nemzetközi repülőtér
Kevés embernek van lehetősége egy reptéri kifutón autókázni, de ha átmész Gibraltáron, nehezen kerülheted el ezt az opciót. A városállamot ugyanis egyetlen út köti csak össze a kontinenssel, és az pont áthalad a reptér kifutópályáján. Szerencsére nem túl nagy légikikötőről van szó, ugyanis csak Anglia felé indulnak innen gépek, így fel- és leszálláskor egy sorompó zárja le a pályát az autósok elől.
Kifutópálya emelkedővel
Courchevel repülőtér, Franciaország
Nagyjából kétezer méteres tengerszint feletti magasságban, a francia Alpokban található egy festői városka, Courchevel. Egy igazi síparadicsom, ráadásul saját reptérrel – nem is akármilyennel. Az 1961-ben épült kifutó a helyi domborzati viszonyok miatt középen egy jókora emelkedőbe csap át, vagyis leszálláskor hirtelen újra emelkedni kezdünk. A pilóták nem igazán szeretik, mert veszélyes, de a rutinos öreg rókák szerint azért meg lehet szokni.
Gépek testközelből
Princess Juliana nemzetközi repülőtér, Saint Marteen
A repülőtér, amiről mindenki látott már legalább egy fotót életében. A kelet-karibi térség legforgalmasabb repterének különlegessége, hogy a gépek gyakorlatilag közvetlenül a strandoló turisták feje fölött landolnak, folyamatos látványosságot és fotózási lehetőséget kínálva az efféle izgalmakra kiéhezetteknek. Néhány éve fejlesztettek rajta valamennyit, így mostanság már kicsit magasabban szállnak a gépek, mint a hőskorszakban.
A világ legnagyobb reptere
King Fahd nemzetközi repülőtér, Szaúd-Arábia
A sivatagban nyilván van elég hely, és ezért fordulhatott elő, hogy itt épült meg 780 négyzetkilométernyi területen a világ legnagyobb reptere, ami 160 négyzetkilométerrel nagyobb, mint az egész szomszédos Bahrein. Egy ekkora területen bőven jut hely egy akár egyszerre kétezer hívő befogadására is képes mecsetnek, ráadásul a szaúdi nemesi család számára is saját terminált biztosítottak.
A világ legveszélyesebb reptere
Parói repülőtér, Bhután
A 2200 méteres tengerszint feletti magasságban, 5500 méteres csúcsokkal körbevett mély völgyben fekvő parói repülőtér olyan kihívást jelent a pilóták számára, hogy jelen állás szerint a világon mindössze nyolcnak van engedélye az itteni leszállásra. A veszély miatt itt csak a nappali órákban engedélyezett a légiforgalom. A reptér amúgy egyetlen kifutópályából, egy utas- és egy cargoterminálból, valamint két hangárból áll.