Azok a diákok, akik általában nem reggeliznek, rosszabbul teljesítenek az érettségin, mint azok, akik rendesen megeszik a reggelijüket – erre az eredményre jutott egy brit kutatás.
A Leedsi Egyetem kutatóinak tanulmányában a szerzők rámutattak, hogy először bizonyították a reggeli elfogyasztása és az alapszintű középiskolai érettségi (General Certificate of Secondary Education, GCSE) eredményei közötti összefüggést. A kutatás kimutatta, hogy a nap első étkezésének kihagyása miatt a tanulók kimutathatóan rosszabbul teljesítettek a vizsgákon, mint ha reggeliztek volna.
A kapcsolat akkor is igazolható volt, ha figyelembe vettek olyan más, az iskolai teljesítményre ható faktorokat is, mint a tanulók társadalmi–gazdasági helyezte.
A Frontiers in Public Health folyóiratban publikált dolgozat vezető szerzője, Katie Adolphus, a Leedsi Egyetem pszichológiai karának tudósa kiemelte, a tanulmány rámutat, hogy a középiskolások hátrányba kerülnek, ha nem fogyasztják el a reggelijüket, ami táplálja az agyukat egy iskolai nap kezdetén.
A kutató hangsúlyozta, hogy Nagy-Britanniában egyre nagyobb gondot jelent az élelmiszerszegénység, a becslések szerint naponta félmillió gyerek érkezik éhesen az iskolába.
Korábbi tanulmányok már bizonyították, hogy a reggelizés pozitív hatással van a gyerekek kognitív képességeire.
A kutatásban nyugat-yorkshire-i iskolák és középiskolák 294 diákja vett részt. Kiderült, hogy 29 százalékuk ritkán vagy soha nem reggelizik tanítási napokon, 18 százalék alkalmanként reggelizik, 53 százalék pedig gyakran étkezik reggel.
A tanulmány szerint azok, akik ritkán reggeliztek, minden vizsgájukon mintegy ötödével kevesebb pontszámot kaptak, összehasonlítva azokkal, akik rendszeresen reggeliztek. A reggelit kihagyók összteljesítménye az iskolában csaknem két osztályzattal rosszabb volt, az olyan szempontokat is belekalkulálva, mint a társadalmi–gazdasági helyzetet, az etnikai csoport, az életkor, a nem és a testtömegindex.
(MTI)
(Kiemelt kép: illusztráció, Pixabay)