Tíz százalékkal, 9-9,5 milliárd forintra csökkenhet idén a karácsonyi szezonhoz köthető édességek forgalma, a belföldi édességpiacon pedig 5-6 százalékos visszaesésre számítanak idén az előző évek 250-260 milliárd forintos teljesítménye után.
A legnépszerűbb szezonális édességtermékek az év végi időszakban a Mikulás csokoládéfigura és a szaloncukor. Évente mintegy 3500 tonna szaloncukor és 8 millió darab Mikulás, továbbá 350 ezer adventi kalendárium megvásárlásával lehet számolni. A Magyar Édességgyártók Szövetségénél azt mondták, idén a kereskedők kicsit óvatosabban: mintegy 10 százalékkal kevesebbet rendelnek amiatt, hogy a járvány elején a húsvéti édességekre, üreges figurákra drámaian visszaesett a kereslet.
Egy magyar család átlagosan 1 kilogramm szaloncukrot vásárol és 2 ezer forintot költ rá. A fogyasztók több mint 60 százaléka 2 ezer forint alatt tervez költeni szaloncukorra, további egyharmad 4 ezer forintig is elmegy, a vásárlók 7 százaléka pedig akár 6 ezer forintot is szán szaloncukorra.
A szezonális édességek árai nem változtak lényegesen, de a minőségi kereslet emelkedésével nőtt a minőségi kínálat is, utóbbi termékekért pedig az emberek hajlandóak többet is fizetni.
(MTI)
Kiemelt kép: illusztráció, iStock