Nincsen karácsony aranyos, megható vagy vicces reklámok nélkül – mint minden évben, idén is rengeteg cég készített különleges kisfilmeket az ünnepekre. A producerek ilyenkor is tudják, hogy mik azok az elemek, amik jól rezonálnak a közönséggel. Tavaly is több megható reklám volt porondon, azonban idén mindent felülmúltak. A legjobbakból szemezgettünk.
Heathrow – Az ajándék
London legnagyobb reptere elég erős karácsonyi kisfilmet hozott össze. Az ajándék címe hallgató 4 perces film egy olyan édesanyát mutat be, aki a gyermekei nélkül kénytelen tölteni a karácsonyt – vagyis csak ezt hiszi, mert a családja egy különleges meglepetéssel ajándékozza meg. Egy szülőnek sem könnyű a gyermeke nélkül ünnepelni, a boldog végkifejlettel pedig csak még meghatóbb a videó.
National Trust
Az Egyesült Királyságban a hazainál jóval nagyobb hagyománya van az adományboltoknak, így rengeteg jótékonysági szervezet is rendelkezik egy vagy több üzlettel. A brit National Trust védett területekért felelős szervezetnek egy egész üzletlánca van: az übercuki animált reklámjukkal pedig arra hívják fel a figyelmet, hogy akár adományboltból is be lehet szerezni a tökéletes ajándékot. A videó nem csak nagyon édes, hanem a fenntarthatóság üzenetét is hordozza, ami karácsonyi vásárlási lázban különösen fontos.
Amazon – Öröm születik
A világ legnagyobb online áruháza idén igazán nem fukarkodott, amikor a karácsonyi reklámfilmre kiadta a büdzsét: a videót Taika Waititi jegyzi, aki többek között a Thor és a Jojo Nyuszi alkotója. A kisfilm története egyszerű, de nagyszerű: egy apa, aki életre kelti a lánya kedvenc játékát, ami – nem túl meglepő módon – egy hógömb. A rendező szerint a bájos mese legfőbb tanulsága az, hogy a legjobb ajándékok azok, amiket egymásnak készítünk és a pillanatok, amiket együtt élünk át. Persze ha az ember mégis vásárolna, akkor mindig ott van az Amazon…
Argos – A nagy buli
Egy kicsit könnyedebb vizekre evez az Argos nevű online áruház – ők a mindenki számára ismerős karácsonyi káoszt jelenítették meg a reklámjukban. Egy házaspár békésen készülődik arra, hogy a barátaik megérkezzenek a karácsonyi bulijukra, de valami furcsa karácsonyi csoda folytán egy hatalmas tömeg indul el a partira. A káosz megoldása persze nem más, mint az Argos, ahol minden is – többek között egy, a bulihoz megfelelő méretű tál – kapható.
John Lewis – A kezdő
A John Lewis reklámja a karácsony egyik alapdarabjává vált az elmúlt években. A kiskereskedelmi vállalat minden évben hiba nélkül könnycseppet csal a vásárlók szemébe, ez idén sem alakult másképp.
A film egy középkorú férfit követ nyomon, aki esetlenül-ügyetlenül próbál megtanulni gördeszkázni. A néző egészen az utolsó pillanatig nem tudja, hogy mégis miért akar a főhős minden áron deszkázni, de a film végén kiderül: a férfi és felesége nevelőszülők és a hozzájuk költöző kamaszlánynak a gördeszkázás a hobbija. Nagyon megható, ahogy a zavarban lévő tini arca felragyog az új nevelőapuka gördeszkájának a látványára.
Telekom – Hogy vagy?
A magyar karácsonyi reklámok közül a mobilszolgáltatóké szokta vinni a prímet, a Telekom pedig idén is egy szívszorító videót készített. A rövidfilm egy fontos témára, az elmagányosodásra hívja fel a figyelmet. A klip tanulsága az, hogy sosem felesleges megkérdezni a másiktól, hogy hogy van.
Unicum – Otthon
Mi lehet szebb, mint a hófödte magyar vidék karácsonykor? Az Unicum szerint semmi, de szerintünk is rövid a lista. A hazai italmárka a hazatérés és a család témája köré építette az ideai karácsonyi reklámját. A kisfilm végén persze nem maradhat el az unicummal való koccintás – valami, ami sok magyar családban tradíció.
Vodafone – Ajándék
A Vodafone idén a Piramis együttes azonos című karácsonyi száma köré épített fel egy aranyos történetet egy kisfiúról, aki a szomorkodó anyukáját akarja meglepni valamivel. Az ajándék végül az imádott piros lajhár lesz, de ha ettől még nem akadna ki a cukiság fokmérője, az utolsó jelenetben a kisfiú gondosan betakargatja a plüsst ölelő édesanyját. A könnyek garantáltak!