A Pampers és az Unicef közös akciójának révén a magyar vásárlók segítségével több mint 404.000 tetanusz elleni védőoltás árát sikerült összeadni 11-edszer elindított program ideje alatt. Ennyi oltással pedig több mint százharmincezer anya és újszülött életét lehet megmenteni.

A hazánkkal egy régióba sorolt kilenc ország vásárlói pedig összesen több mint 3,6 millió védőoltás gyűjtöttek össze, ami egymillió-kétszázezer édesanya és kisbabája teljes védettségét biztosítja.
1 csomag pelenka – 1 újszülöttkori tetanusz elleni védőoltás
A Pampers kampánya 2006 óta zajlik és eddig 19 országban segített az újszülöttkori tetanusz felszámolásában. Másképpen fogalmazva, a kampány másodpercenként mentette meg egy anyuka és csecsemője életét.
Az UNICEF gondoskodik arról, hogy az oltások a világ olyan távoli szegleteibe is eljussanak, ahol akadozik az egészségügyi ellátás, és a szülészet óriási logisztikai és pénzügyi kihívást jelent az emberek számára.
Ezeken a helyeken a nők gyakran szülnek otthon, olyan környezetben, ahol a tetanusz spórák az elvágott köldökzsinóron keresztül fertőzik meg a babát és az anyukát egyaránt – pedig az újszülöttkori tetanusz olcsó védőoltásokkal megelőzhető.