A WHO és az UNICEF friss, közös felmérésében megkérdezett szülők és várandós nők több mint fele (51 százalék) állítja, hogy ki van téve a tápszergyártó cégek olyan etikátlan marketing módszereinek, amelyeknek a jelentős része megsérti a nemzetközi előírásokat. A Szoptatásért Magyar Egyesület szerint a szoptatás, mint biológiai norma, számos jótékony hatással bír mind a gyermekek, mind az édesanyák rövid és hosszú távú egészségi állapotára és hazánkban is erős védelemre szorul.
Az UNICEF Magyarország és a Szoptatásért Magyar Egyesület közös nyilatkozatban áll ki a csecsemők anyatejes táplálása és a szoptatás mellett.
A „Hogyan befolyásolja a tápszerek marketingje a csecsemők táplálásával kapcsolatos gyakorlatot” című jelentéshez a kutatók nyolc országban kérdeztek meg szülőket, várandós nőket és egészségügyi dolgozókat. A jelentés feltárja azokat a szisztematikus és, a szervezet szerint etikátlan marketingmódszereket, amelyekkel a jelenleg 55 milliárd dollár értékű tápszer ipar befolyásolni próbálja a szülők csecsemőtáplálással kapcsolatos döntéseit.