A posta és a postások év végi leterheltségével mi is több cikkben foglalkoztunk, most a Rádió 1-en, a Balázsék című műsorban is ez volt a téma.
A Hvg.hu cikke szerint a postások valóban tudják, hogy lassú az ügyintézés, de biztosításokat kell ajánlgatniuk. Volt, akit raportra hívtak, ha nem jött össze ebből az éves keret, és egyébként is hatalmas a munkaerőhiány.
Panulin Ildikó, a Magyar Posta szóvivője azt mondta, nincs bajban a posta, ilyenkor egyszerűen fokozott időszak zajlik minden téren, a munkaerőhiány sem nagy, 600-zal több dolgozójuk van, mint tavasszal.
A szóvivő szerint valóban van éves cél az életbiztosítások megkötésére, de ez nem kötelező. Ha ezzel rosszul állnak a postások, csak figyelmeztetést kapnak, és akkor sem jár büntetés, ha nincs meg az éves cél. Az eladott pénzügyi termékek után viszont jutalék jár, vagyis a postásnak is érdeke, hogy minél többet értékesítsen.
A szóvivőt hallva a postások tömegesen írtak a műsorba. Az SMS-ekben azt állítják, kötelező biztosítást ajánlani, ezt próbavásárlásokkal ellenőrzik. Más azt állította, hogy 15 ezer forintot vontak le tőle, mert nem adott el elég sorsjegyet. Az egyik dolgozó elküldte a reggeli értekezleten kapott üzenetet, amelyben olyan mondatok voltak, hogy „eredményt várok, és nem magyarázkodást”.
Akad olyan postás is, aki saját maga kötött biztosítást, hogy meglegyen a keret. Vannak, akik családtagjaikra kötnek szerződést, és inkább vállalják a havidíjakat, mint azt, hogy a munkájuk kerüljön veszélybe.