A McDonald’s nagyívű toborzási kampányba kezdett Nagy-Britanniában, a szenior korcsoportot megcélozva. Közlésük szerint minél több 50 év feletti munkavállalót kívánnak foglalkoztatni a munkavállalók életkorával kapcsolatos előítéletek leküzdése érdekében.
A brit Nemzeti Statisztikai Hivatal adatai szerint tavaly év végén 180 ezerrel kevesebb 50 év feletti aktív munkavállaló volt, mint a koronavírus-járvány előtt – írja a Telegraph. Tavaly szeptemberben 3,5 millió 50-64 éves volt „gazdaságilag inaktív”, és 362 ezer 50 év feletti bejelentett munkanélküli.
Az étteremlánc olyan hirdetéseket jelentetett meg a szigetországban, amelyeken
őszülő hajú, a McDonald’s-nál a munkájukat élvező dolgozókat keresnek a „nem az a nyugdíjas típus” szlogennel.
A McDonald’s szóvivője a Telegraphnak elmondta, hogy a vállalat „rendkívül büszke befogadó és sokszínű munkavállalói csapatára, és a legújabb toborzási kampányuk is ezt tükrözi”, hozzátéve, hogy az idősebb munkavállalók „szerves részét képezik” éttermi csapataiknak.
A nagy-britanniai McDonald’sok kampánya a szenior életkorú dolgozók integrálására a munkaerőpiacon kétségtelenül pozitív gesztus a hátrányosan érintett korcsoport számára, de sejthető emellett az is, hogy a gyorsétteremlánc komoly emberhiánnyal küzd, ezért elemi érdekük kiterjeszteni az álláslehetőségeket is.
A vendéglátást, azon belül is a gyorséttermi szférát érintő munkaerőhiány nem új keletű, és közel sem csak az Egyesült Királyság érintett. Éppen egy évvel ezelőtt az Egyesült Államokban már 14-15 éveseket próbáltak toborozni, a McDonald’s korábbi elnöke pedig év elején katasztrofálisnak minősítette a teljes amerikai munkaerőhelyzetet. Májusban a saját tulajdonban lévő McDonald’sok a tengerentúlon azonnali 10 százalékos béremeléssel próbálták vonzóbbá tenni a gyorséttermi munkalehetőséget.