nlc.hu
Család

Forrong a divatipar: szakmai tapasztalat nélkül kapta meg a nagy lehetőséget Jaden Smith, Will Smith fia – a Christian Louboutin férfi cipőinek élére került

A 27 éves Jaden Smith, Will Smith fia került a Louboutin-ház férficipő-részlegének élére. A legendás tervező fiatalos energiát vár tőle, de a döntés sokakban kérdéseket vet fel: vajon a tehetsége vagy inkább apja nimbusza emelte Jadent ebbe a pozícióba?

Új korszak kezdete a Louboutin-háznál

A legendás francia cipőtervező, Christian Louboutin először nevezett ki hivatalos művészeti vezetőt férfikollekciójához – a választása Jaden Smithre esett. Az amerikai színész, zenész és divataktivista – aki azért mégiscsak leginkább Will Smith fiaként ismert – négy kollekcióért lesz felelős évente, Párizsban. A márka számára ez stratégiai lépés: a férfiaknak szánt darabok a bevétel közel egynegyedét adják, és az erős luxuskonkurencia mellett a megújulás kulcsfontosságú lehet.

Louboutin a közösségi oldalakon méltatta az ifjú kreatívot:

„Stílusa és kulturális érzékenysége inspiráló, kíváncsi és nyitott személyiség. Úgy érzem, tökéletes kiegészítője lesz a csapatunknak.”

„Népo-baby” vita a divatvilágban

A döntés azonban megosztotta a szakmát. Jaden Smith ugyanis nem tanult designiskolában, és nincs szakmai tapasztalata a klasszikus divatházaknál. Pályája a színészkedéssel indult (A boldogság nyomában, Karate Kid), majd zenével és divatprojektekben folytatódott.

Saját márkája, a MSFTSrep, színes, unisex darabokkal próbálkozott, de sok kritika érte következetlen arculata miatt. Nem véletlenül merült fel újra a „népo-baby” kifejezés: vajon a tehetsége vagy inkább a szülei hírneve repítette a reflektorfénybe? Vajon akkor is hasonló karriert fut be, ha egy csóró texasi család sarjaként jön a világra? És vajon képes élni azokkal a lehetőségekkel, amelyeket felmenőinek köszönhet, és ami miatt tőle többet várnak, mint az átlagtól? Egyáltalán, vajon tényleg magasabb az elvárásrendszer, ha az ember híres milliárdos-csemete, vagy épp ellenkezőleg: neki csak megszületni volt nehéz?

Kellett a vérfrissítés, az biztos

A luxusmárkák számára ma kulcskérdés, hogyan szólítsák meg a Z generációt és a fiatalabb vásárlókat, akik másként viszonyulnak a divathoz és a fogyasztáshoz, mint az idősebb generációk. Jaden Smith gender-fluid, provokatív stílusa pontosan ebben a térben mozog. Ám a tradicionális Louboutin-közönség, amely főként az erős hagyományokra épülő, kézműves minőséget keresi, talán nehezebben azonosul majd az új iránnyal.

A kihívás óriási: négy kollekció évente, szűk határidők között. Az első bemutató 2026 januárjában, a párizsi férfidivat-héten lesz, ahol kiderül, valóban sikerül-e összehangolni a kaliforniai excentrikusságot a francia luxus hagyományával. És talán idővel választ kapunk a fenti költői kérdésekre is: Jaden Smith vajon megéri a pénzét? 

ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top