Felháborodást okozott a Waitrose brit áruházlánc karácsonyi reklámja, mert nem figyelmeztet a napozás és a bőrrák veszélyeire, ezért ki kellett vágni a kifogásolt jelenetet a videóból – írja a Guardian.
A vállalat ünnepi hirdetése idén azt mutatta be, hogy a gazdálkodók egész évben keményen dolgoztak azért, hogy karácsonyra megteljenek a polcok és a hűtőszekrények. A képsorokon az is látható, hogy két farmer aratás közben találkozik a kombájnokon ülve, mosolyogva húzzák fel a pólójuk ujját, hogy megmutassák, mennyire barnultak le a tűző napon munka közben.
Számos néző és a Melanoma UK nevű szervezet is kifogásolta, hogy a reklámfilm a jelenettel dicsőíti a napbarnított bőrt, de közben nem figyelmeztetnek a napozás veszélyeire.
„Egy arcul csapása az összes melanomás betegnek és azoknak a szervezeteknek, amelyek a napozás veszélyeiről próbálnak mindenkit felvilágosítani” – fakadt ki az egyik kommentelő. A sok negatív visszajelzés miatt végül a jelenetet kivágták a reklámból.
„Bár a reklámfilmben szerepelt néhány könnyed és életszerű pillanat, hallgattunk fényvédelemmel kapcsolatos kritikákra, és a reklám egy új változatát fogjuk használni” – közölte a Waitrose szóvivője.