Tizenéves kora óta pilóta szeretett volna lenni a Magyar Honvédség első és ezidáig egyetlen női szállítógép-vezetője. Zolnai Lea hadnagy eddigi pályája igazi sikertörténet: az Aviation Leadership Program keretében az Egyesült Államokban képezték ki, jelenleg pedig a kecskeméti repülőbázison szolgál, és az Airbus A319 csapatszállító gépeire történő átképzésen vesz rész.
A repülés iránti rajongásáról így nyilatkozott a JetFly.hu-nak:
Eszembe sem jutott, hogy más pályát válasszak. Tizenhat évesen már szinte minden szabadidőmet Dunakeszin, a Malév Aero Club repterén töltöttem.
Zolnai Lea a Nemzeti Közszolgálati Egyetem biztonság- és védelempolitika szakán végezte tanulmányait, és végzősként, 2015-ben jelentkezett a kanadai NFTC-programra (NATO Flying Training in Canada). A képzésre Szolnokon készítették fel, itt pedig kiderült, hogy a jelentkezők közül egy ember az Egyesült Államokban, az Aviation Leadership Program keretében végezheti el a pilótaképzést. Mivel a hatfős csoportból Leának sikerült a legjobban a nyelvi felmérő, őt érhette ez a megtiszteltetés.
Lea hazatérése után a csapatszállító flottánál helyezkedett el, de arról álmodik, hogy egy nap Gripent vezethet. De most is nagyon elégedett a helyzetével, úgy érzi, megtalálta a helyét a csapatban, ezt pedig Popelyák Péter alezredes, a szállítórepülő-század parancsnoka is megerősítette. Szerinte itt csak a szakmai felkészültség számít, az nem, hogy valaki férfi-e, vagy nő.
A századunknál repülőgép-vezetők szolgálnak, akikkel szemben azonos elvárásokat támasztunk. Teljességgel értelmezhetetlennek tartom a pilótanő megkülönböztetést. Nálunk a szakmai felkészültség, a pontos és megbízható munkavégzés az alapvető követelmény. Szállítógépeink repülését egyáltalán nem befolyásolja, hogy férfi vagy nő a pilóta
– mondta, majd hozzátette: ha Zolnai Lea továbbra is magas szinten teljesít, akár az Airbus kapitányi székébe is átülhet majd.