Életmód

Kiderült: a túl sok alvás rosszabb, mint a túl kevés

A túl sok és a túl kevés alvás egyaránt ront a memórián és a reakcióidőn.

A 7 óránál kevesebb és a 9 óránál több alvás is negatívan befolyásolja a kognitív teljesítményt, így a vizuális memóriát és a reakcióidőt is – állapította meg a University College London új kutatása.

A szakértők 400 ezer résztvevő adatainak a vizsgálata során összefüggést kerestek az alvás és a kognitív funkciók, valamint a demencia között. Az eredmények szerint azok, akik napi 7 óránál kevesebbet aludtak, át nem aludt óránként 5 százalékkal több hibát ejtenek a vizuális memóriát vizsgáló teszteken. Akik naponta több mint 9 órát aludtak, még többet hibáznak (9 százalék többletóránként). A reakcióidejük átlagosan 1 százalékkal volt lassabb minden plusz óra alvással.

Ezek alapján egy egészséges felnőttnek 7-9 órát kell aludnia.

(MTI)

Kiemelt kép: Jóbarátok című sorozat

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése