Életmód

Így lettem egy 740 milliós ház tulajdonosa egy napra

Luxusingatlant luxushangulatot árasztó filmmel lehet eladni. Ausztráliában élő szerzőnk egy ilyen filmben játszotta el a ház aranyéletű háziasszonyát, most elmeséli, mit látott.

Az utóbbi években teljesen megváltoztak a reklámozási szokások. Az Instagram és a Facebook korában már az a jó hirdetés, amiről észre sem vesszük, hogy el akar adni nekünk valamit, hanem azt érezzük, hogy mi is pont olyan életet akarunk, mint amit a telefonunk képernyőjén bámulunk. Hogy a kép vagy a videó láttán azt mondjuk: „én is így akarok kinézni, én is itt akarok nyaralni, én is ebben a házban akarok élni”. Már nem tolják az arcunkba a márkaneveket, az alacsony árat vagy az „egyet fizet, kettőt kap” akciót, hanem elhúzzák az orrunk előtt a mézesmadzagot, vagyis a hőn áhított, valóságosnak tűnő, idilli életstílust, és mi bizony rendszerint be is dőlünk a trükknek.

Ez a trend mára bekígyózott az ingatlanpiacra is: az újság hátoldalára kerülő fekete-fehér apróhirdetések helyett profi fotósok, operatőrök, lakberendezők és ingatlanügynökök hada készíti a menő lifestyle videókat az álomotthonokról. Így esett, hogy egy munka során hirtelen egy 740 milliós ház tulajdonosa lettem Brisbane-ben, lett egy férjem, két gyerekem, két kutyám és egy macskám, na meg egy privát séfem is, hiszen így néz ki egy boldog és legfőképp gazdag család tökéletes élete. Szóval most elmesélem, hogyan kell a 21. században luxusingatlant eladni.

A szép emberek csakis szép házakban élhetnek

Adott egy több mint 600 négyzetméteres luxusingatlan egy 1200 négyzetméteres telken, tele minden földi jóval. Öt háló, medence, három nappali, hatalmas teraszok, kert, két garázs, három fürdő, na meg persze minden high-tech kütyü, beépített gépek, és amit csak az ember kívánhat. Meg egy család, ahonnan kirepültek a gyerekek, így most a középkorú házaspár szeretne túladni a hatalmas kéglin.

„Imádjuk a házat, de csak bolyongunk benne az asszonnyal, szóval ideje valami szolidabbra váltani. De mindenképp a környéken maradunk” – mondja Tom, a tulaj, miközben várunk, hogy megkezdődjön a forgatás. És itt jön be a képbe Leighton, a profi ingatlanos, aki már számtalan hasonló kaliberű, kacsalábon forgó kulipintyót eladott, így pontosan tudja, hogy mitől döglik a légy.

Azt hiszem, kijelenthetjük, hogy akinek van 740 milliója házat venni, nem esik hanyatt akármitől, így bizony ki kell valahogy tűnni a sorból, ha az ember fel szeretné kelteni a vevők érdeklődését.

„A nagy értékű ingatlanok piacán nem elég feltenni egy hirdetést a weboldalra »itt van egy ekkora ház ennyi hálóval, nézd meg a fotókat!« felkiáltással. Ezt a vevői kört már kevésbé érdeklik a konkrét adatok, sokkal inkább egy miliőt, egy életérzést keresnek, így ezt igyekszünk kiszolgálni. Fotókat mindig is tartalmaztak az ingatlanhirdetések, de ez már kissé idejétmúlt, kevés az eladáshoz. Felváltották őket a 360 fokos panorámaképek, amikkel szinte körbe lehetett nézni a lakásban, majd pár éve megjelent a videós vonal is. Ez akkor még azt jelentette, hogy egy kamera bemutatta az ingatlan összes helyiségét, az ingatlanos pedig mondott róla pár hívogató mondatot, de ma már senki sem kíváncsi az ingatlanosra, az emberek azt akarják tudni, hogy milyen érzés az adott otthonban élni. Így született meg a legújabb ingatlaneladási trend, a lifestyle ingatlanvideó” – világosít fel Leighton, miközben bemutatja a csapatot, akikkel dolgozni fogunk: két asszisztensét, az operatőrt és a lakberendezőt.

Én magam nem másért vagyok itt, mint hogy eljátsszam a boldog feleséget, aki a férjével, a két gyerekével és a háziállatokkal együtt vidáman éldegél a kertvárosi haciendában. Mivel velem forgatják az első jeleneteket, a többi színész még nem érkezett meg – szóval enyém az egész ház, és bónuszként még két hatalmas, imádni való kutyát is kapok magam mellé, Snowyt és Elisont. Ők egyébként velem ellentétben valóban a házban élnek, a család kedvencei. Na de akkor minek is kellenek ide színészek?

Fotó: Leighton Jones Real Estate

„Igyekszünk pontosan belőni, hogy kik lehetnek a potenciális vevők. Mivel Tomék épp azért költöznek ki, mert már kirepültek a gyerekek, és kiürült a ház, nem az ő korosztályukat célozzuk meg. Ehhez az ingatlanhoz egy fiatal párt kerestünk két kamasz gyerekkel, hogy pontosan be tudjuk mutatni, milyen pezsgő is az élet ebben az otthonban. Az emberek a szép dolgokhoz vonzódnak, ezért természetes megjelenésű és vonzó színészeket kerestünk, mivel ez illik ebbe a kertvárosi miliőbe. Ezt az életérzést keresik a leendő vevők, és szeretnénk, ha a videó láttán szinte már ide is képzelnék magukat” – magyarázza Leighton, miközben az első forgatási helyszínre tartunk az autóval.

Kávézgatunk és golfozunk, ilyen a kertvárosi élet

Meg is érkezünk az ingatlan közelében lévő kávézókhoz, ugyanis a koncepció az, hogy távolról közelítve először bemutatjuk, milyen is ezen a környéken lakni. Nekem, a kétgyerekes családanyának természetesen gondtalan az életem, a kutyáimat sétáltatom, kávézgatok, reggelente pedig a környék virágzó jacarandafái alatt kocogok, hogy megőrizzem az alakom.

Most derül ki, hogy sikerült kukanapra szervezni a forgatást: a luxuskörnyék összes háza előtt ott virítanak a sárga és piros fedelű, méregzöld kukák, ami nem annyira kelt elegáns benyomást.

Mivel egy tökéletes világban nincsenek kukák, sem szemét, mielőtt felvennénk a kutyákkal önfeledten futkározó anya jelenetét, elhurcoljuk a szomszédok kukáit, valamint megkérjük az épp ott dolgozó munkásokat, hogy kicsit parkoljanak már arrébb a furgonjukkal. Így kell vonzóvá tenni a környéket.

Ezután hazáig kocogok a két hatalmas szőrgombóccal, és az autófelhajtón találkozom a férjemmel, aki épp golfozni indul. Ehhez már meg is érkezett a ház urát alakító jóképű, magas úriember, hogy a férfi vevők számára megelevenítse a vágyott, gondtalan luxuséletet. Miután a felhajtón vidáman megöleljük egymást, beszáll a felső kategóriás városi terepjáróba, és útnak indul a szomszédos golfklubba.

Remek alkalom, hogy egy drónnal madártávlatból is bemutassák a környéket, a pár utcára lévő folyót, a parkokat, valamint az elit golfklubot, ahova egy ilyen ingatlan leendő tulajdonosa biztosan örömmel jár majd.

Boldog család, vidám gyerekek, koktélparti, privát séf

Nagyon flottul megy a forgatás, megérkeznek a gyerekszínészek is, valamint a baráti házaspárt és a lányaikat alakító szereplők, szóval kezd benépesedni a ház, és egyre jobb a hangulat. A férjem hazaér a golfozásból, a gyerekekkel boldogan fogadjuk apát, majd jöhet a hatalmas kertben a barátainkkal a foci, a krikett, és persze a szabadtéri, vízeséssel dekorált úszómedencében való pancsolás. Amíg a gyerekek vidáman ugrálnak a vízbe, a ház ura a barátjával sörözget, én pedig a barátnőmmel pezsgőt kortyolva süttetem magam a napágyon. Hát lehet még ezt fokozni? Naná!

Mindenki sürög-forog, egyre többen vagyunk a házban. Újabb színészek érkeznek, és egy séf, aki elkészíti a látványos fogásokat az esti koktélpartihoz. Már reggel óta folyamatosan forgatunk, így kapunk egy kis szünetet, amíg az operatőr felveszi, ahogy a séf a sajt- és sonkakülönlegességekből, egzotikus gyümölcsökből és egyéb divatos alapanyagokból szemet gyönyörködtető partitálat kreál (nehogy már szegény feleségnek kelljen főznie a vendégekre).

Ezt kihasználva, kifaggatom Leightont, aki elmondja, hogy már számtalan ilyen forgatás van a háta mögött. „A digitális média és a közösségi oldalak világában már senki sem olvasgat hirdetéseket, most minden a látványról és a mozgóképről szól.

Már nem ingatlanokat árulunk, hanem életérzést.

Készül majd egy rövidebb, egyperces verzió, és egy hosszabb, háromperces videó is a különböző médiafelületekre. Egyetlen szó nem hangzik el bennük, viszont megteremtik azt a hangulatot, amitől a néző azt mondja majd: én is itt akarok lakni!”

Fotó: Leighton Jones Real Estate

Nos, a mi hangulatunkat már nem kell fokozni, ugyanis folyik a bor és a pezsgő, egyre több vendég érkezik a koktélpartiba, ahol mindenki kicsinosítva csacsog és vidáman koccint, a séf tálalja a látványos ínyenctálat, a ház urának és úrnőjének pedig semmire sincsen gondja, csak élvezni a jó hangulatú társaságot, hiszen láthatóan nagyon népszerűek a barátaik körében. Ekkorra már bőven ránk esteledik, így az utolsó jelenetet is leforgatva, mindenki szedi a sátorfáját: szépen lassan újra kiürül a ház, csak Tom, a felesége meg a kutyák és a cica maradnak, várva, hogy mikor jelentkeznek majd az első potenciális vevők.

Remek hangulatú forgatási nap volt, utóbb pedig az is kiderül, hogy a videók nem lettek hivalkodóak, sőt az ügyes zeneválasztásnak köszönhetően inkább könnyednek és kicsit romantikusnak mondanám őket. Már persze ha alapnak vesszük a luxust – az ugyanis természetesen minden filmkockán visszaköszön, hogy biztosan sikerüljön eladni valakinek a portékát azokban a körökben, ahol már nem az számít, hogy külön helyiségben van-e a vécé és a fürdőszoba, hanem hogy bele tud-e szeretni a vevőjelölt a feelingbe, amit az ingatlan kínál. Arrafelé így megy ez.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top