A japán cégek, amelyek bevezették a szemüvegtilalmat a nőknek, a legkülönfélébb okokra hivatkoznak. Például az egyik helyi kiskereskedelmi lánc szerint a szemüveget viselő eladók „túl hideg, elidegenítő, rideg” hatással vannak a vásárlókra. A légi közlekedésben dolgozó nőknél pedig hivatkoztak biztonsági okokra, a szépségipari munkatársaknál az volt az indok, hogy a szemüveg eltakarja a sminkjüket.
Kumiko Nemoto, a kiotói egyetem szociológiaprofesszora a BBC-nek azt nyilatkozta, hogy az intézkedés sokak szerint az elavult japán gondolkodásmód terméke. Szerinte semmi értelme annak, hogy a nők nem hordhatnak szemüveget, ez egyszerű diszkrimináció. A professzor is azt az irányt támogatná, hogy a nőket kevésbé a külsejük, inkább a képességeik és a tehetségük alapján ítéljék meg.
„Ennek nincs köze a nők munkájához, illetve munkahelyi teljesítményéhez, a céges értékekhez és társaihoz. Arról van szó, hogy Japánban a tradicionális, kevésbé haladó szellemű szemlélet szerint szemüveget viselni nem számít nőiesnek” – tette hozzá Nemoto.
A szemüvegügy Japánban feltámasztotta a munkahelyi magassarkú viselésről szóló vitát is. Azóta petíció is indult az ügyben a munkahelyi dress code-ok szigorítása ellen, amit viszonylag sokan támogatnak, és már a helyi politikusok is elkezdték kifejteni véleményüket a témában. Japánban most minden esetre parázs vita zajlik azzal kapcsolatban, hogy a japán nők mi mindent viselhetnek a munkahelyükön.