Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem
Életmód

Stresszelsz a szextől? Van 4 tippünk, hogy ellazulj

Rengeteg nőben szorongás és stressz alakul ki a szex miatt. A kutatók arra keresték a választ, hogyan tudnánk jobban ellazulni.

Nem kell ahhoz feltétlenül rossz élmény a szexben, hogy szorongás alakuljon ki a nőben. Gyerekkorunktól kezdve elég sok negatív üzenetet kell feldolgoznunk a szexualitásról, a testünkről, sőt  a környezetünk gyakran egyenesen tabuként kezeli a szexet, ami kialakítja az élvezethez kapcsolodó szégyenérzetet, felnőve pedig nem tudunk mit kezdeni az ellentétes érzelmeinkkel, ami egyértelműen stresszhez vezet.

A szexstressz nehézségekhez vezethet az orgazmusban vagy a vágy felkeltésében is. Mivel általában önbizalomhiányt okoz, a szexualitásunkat szó szerint romba döntheti, és végeredményben az egész életünkre hatással lehet. Egy csapat magatartás-kutató annyira komolyan veszi ezt a fajta stresszt, hogy készítettek egy tanulmányt arról, hogyan lehetne csökkenteni a mélyen meghúzódó szorongást a nőkben.

A kutatás során 200 nőt kérdeztek meg arról, mit tanultak a testükről és a szexualitásról gyerekkorukban. A résztvevők többsége úgy nőtt fel, hogy negatív üzeneteket kaptak a környezetüktől a szexről, például olyanokat, hogy nem szabad szexelni, amíg nem házasok, elveszítik a tisztaságukat, és az emberek elítélik őket, ha szexelnek. Arra a kérdésre pedig, hogy mi segített nekik abban, hogy jobb legyen a viszonyuk a szexualitással, a következő négy megoldást jelölték be a legtöbben.

1. Beszélgess sokat a szexről

Segít a helyzeten, ha nyíltan tudunk beszélni a barátokkal és a családtagjainkkal a szexről. A kutatók szerint a dolognak kifejezetten jót tesz a közösségi média elterjedése, ennek hatására ugyanis nyíltabban társalgunk szexuális témákról – igaz, sokszor csak írásban, de az is valami. Ha beszélgetünk róla a barátokkal, attól nő a szexuális önbizalmunk, és könnyebben mondjuk el a párunknak, mit szeretnénk az ágyban.

szex stressz kutatás

Fotó: iStock

Egy mostanában megjelent tanulmány szerint pedig a gyerekek és a szülők közötti nyílt párbeszéd oda vezethet, hogy a gyerek felnőttként hajlamosabbá válik a biztonságos szexre, és tovább vár az első szexuális élménnyel.

2. Ismerd meg a testedet

Akkor sincs veszve minden, ha gyerekkorunkban nem volt részünk megfelelő felvilágosításban: minél több információt szerzünk felnőtt nőként a szexről, annál nagyobb eséllyel fordul át pozitívra a kép, és oldódik a szorongás. A szexualitásról szóló információk közé sorolták egyébként a kutatók a meddőségről és a menstruációról szerzett ismereteket is, vagyis nem az a cél, hogy mindenki pornóoldalakat nézegessen, hanem hogy tisztába jöjjön a saját teste működésével.

3. Barátkozz meg a testeddel

A szexuális stressz egyik leggyakoribb indoka az, hogy nem érezzük magunkat jól a testünkben, ezért nem tudjuk elengedni a szorongást szex közben. A kutatók arra jutottak, hogy minél magasabb szinten fogadja el magát az ember, annál pozitívabb érzései lesznek a saját szexualitásával kapcsolatban, úgyhogy érdemes dolgozni kicsit az önelfogadáson.

4. Felejtsd el a nemi sztereotípiákat

Szintén kiderült a kutatásból, hogy jobban élvezik a szexet azok a nők, akiknek a nézetrendszere határozottan feminista – feminizmus alatt pedig ebben az esetben azt kell érteni, hogy ezek a nők félredobták a nemi sztereotípiákat, magabiztosabban vállalták a szexualitásukat, és definiálni tudták maguknak, hogy mit jelent számukra nőnek lenni. Ha tehát le akarod győzni a szexstresszt, érdemes azzal kezdeni, hogy átgondolod a saját nőiségedhez való viszonyodat, ezzel teheted ugyanis a legtöbbet magadért.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top