A Barnard College kutatója, Daniel Hamermesh közgazdász és csapata például azt is kimutatta, az „átlagon felüli” külsejű emberek nagyobb eséllyel tanulnak tovább, mint azok, akik nem ebbe a kategóriába tartoznak.
A kutatás több nyersanyagot is alapul vett, köztük egy 1991 és 2005 közt készült nagy brit korpuszkutatást, továbbá egy olyan brit felmérést is, mely 17 ezer gyermek adatait követte nyomon 1958-tól kezdve. Mindeközben a kutatók saját adatokat is gyűjtöttek, melynek részeként egyetemisták egy csoportját kérték meg arra, hogy értékeljék a tudományos kísérletben résztvevő kisdiákok külsejét. Az 1-es volt a legkevésbé vonzó/legkevésbé cuki, az 5-ös pedig a nagyon vonzó/nagyon cuki kategória. Majd ugyanerre kérték a gyerekek tanárait is.
Végül a kapott eredményekhez képest a kutatók megnézték a gyerekek magatartását és iskolai érdemjegyeit, illetve az olyan tényezőket is figyelembe vették, mint a család anyagi helyzete, a szülők legmagasabb végzettsége, származás, etnikum, gender stb.
A kutatók végül az összevetett adatok alapján azt találták, hogy a szebbnek ítélt gyerekeknek sokkal jobbak a jegyeik olvasásból és matematikából is. Ezen belül is a legjobban a „szép” kisfiúk teljesítettek, megelőzve az ugyanolyan „szép” kislányokat. Emellett az is kiderült, hogy ezeknek a gyerekeknek az ellenőrzője alapján sokkal jobb a magatartása, mint a többieké.
Mindemellett a vizsgálat rávilágított arra is, a „kevésbé” szép gyerekek sokkal inkább ki vannak téve az iskolai zaklatásnak, bántalmazásnak, ez is összefüggésben állhat magatartási problémáikkal, illetve azzal, hogy elveszítik a motivációjukat az iskolával és a tanulással kapcsolatban.
Via Cafemom