Öt nap alatt 1,8 millió dollárt (536 millió forintot) gyűjtött össze jótékony célra Bernie Sanders az elnöki beiktatáson róla készült, s rövid idő alatt mémmé vált fotó révén. A fotók, amelyeken a szenátor megszokott meleg, barna kabátjában és egyujjas kötött kesztyűben ül, pillanatok alatt számtalan mémet ihlettek a közösségi médiában. Sanders a népszerűséget arra használta fel, hogy az ezekkel a képekkel piacra dobott pulóverek és más termékek eladásából befolyó összeget jótékony célra gyűjtse össze.
A 79 éves vermonti politikusnak a képével díszített holmikkal az elmúlt öt napban 1,8 millió dollárt sikerült előteremteni. Sanders elmondta, hogy feleségével együtt elámult a mémek hihetetlen kreativitásán, és nagyon örült, hogy az internetes népszerűséget a vermontiak javára tudta fordítani.
Ugyanakkor hozzátette, hogy ez az összeg természetesen nem elegendő, a Kongresszusnak is lépnie kell, hogy a pandémia okozta gazdasági válság miatt nehéz helyzetbe került vermontiakon és országszerte minden rászorulón segíteni lehessen.
A jótékonysági bevételt mások mellett élelmiszerosztó és családtámogató szervezetek kapják meg Vermontban – közölte Sanders irodája.
A Sanders-fotókkal díszített pólókat, pulcsikat és más termékeket csütörtökön kezdték online árulni. Jelenleg már egyhetes várakozási idővel veszik fel a rendeléseket. A Bernie-felső persze nem annyira olcsó, 45 dollárba, azaz több mint 15 ezer forintba kerül, de nem Sandersről lenne szó, ha zsebre tennék a bevételt. Az eladásból befolyt összeget teljes egészében a Meals on Wheels jótékonysági szervezet vermonti csapata kapja majd meg. A Meals on Wheels azért jött létre, hogy melegételhez juttassa a rászorulókat.
A híres fotót, amelyen Sanders keresztbe tett lábbal, világoskék maszkban, egyedül ücsörög a beiktatási ceremónián, az AFP fotósa, Brendan Smialowski készítette. A fotós elmondta: sohasem gondolta volna, hogy ekkora felhajtás lesz a fotója körül, és hogy ennyi mém készül belőle, ugyanakkor annyira azért nem lepődött meg, mert mint megjegyezte, „az internet és a közösségi média kiszámíthatatlan”.
(MTI/AFP)