Levelet küldött szét a Logistics UK nevű szakmai szervezet azoknak a kamionsofőröknek, akik valamilyen okból abbahagyták a szakmát. A levél elején illedelmesen megköszöni mindazoknak, akik még mindig ebben a munkakörben dolgoznak, a szakmát otthagyókat pedig megpróbálják meggyőzni arról, hogy most jött el az ideje a visszatérésnek.
Az ön értékes szaktudására és tapasztalatára soha nem volt még akkora szükség, mint most
– írják rendkívül illedelmes hangnemben.
Ezután hosszan sorolják, milyen fantasztikus lehetőségeket rejt ez a munkakör, dinamikusan növekednek a fizetések, javulnak a munkafeltételek, és lehetőség van már rugalmas beosztásra, teljes- vagy részmunkaidőre is. Ha a munkavégzéshez szükséges CPC tesztje a sofőrnek lejárt, a munkaadók megszervezik az oktatást és finanszírozzák is azt. A brexit, a járvány és a romló munkakörülmények miatt jelenleg több mint százezer kamionsofőr hiányzik a briteknél, ami az ellátási láncokban már most is komoly zavarokhoz vezet, és az ünnepekben a nyomás csak fokozódni fog. Azonban jelenleg a kamionsofőr egész Európában nagyon keresett szakma, így hiába ígérnek az angolok akár heti ezer fontnyi (több mint négyszázezer forintnyi) fizetést, nagyon nehéz lesz magukhoz csábítani a munkavállalókat. A helyzetet nehezíti, hogy a brit kormány csak rövid távú munkavízumot biztosít azoknak, akik mennének a britekhez kamiont vezetni. Aki a Logistics UK teljes levelét szeretné elolvasni, megtalálja a g7 eredeti cikkében.