Egy hatvanas éveiben járó ausztrál nő februárban ment be a helyi bankfiókba, hogy pénzt utaljon. Elmondta az ügyintézőnek, hogy az általa személyesen nem ismert, Törökországban élő „barátja”, rosszul van és 2000 dollárt kér, hogy az Egyesült Királyságba repülhessen orvoshoz.
Az nő nem tudta megmondani török barátja vezetéknevét.
Az ügyintéző, Dilan Pathirannahaladzs, miközben végiggörgette a csetet, és megpróbálta megtalálni a „barát” vezetéknevét, felfigyelt az üzenetek manipulatív nyelvezetére, ami az érzelmi manipulációs trükkös csalás egyik jellemzője.
“Az üzenetek nagyon hízelgőek voltak, miközben egyre követelődzőbbek lettek”
– idézte a bankárt a Daily Mail. Az ügyintéző,
ezután
behívta a nőt egy tárgyalóba,
hogy megpróbálja megértetni vele, hogyan is akarják éppen elszedni a pénzét. A nő közben azt ismételgette, hogy a barátja számláját befagyasztották, ezért egy sydney-i barátjának kell utalnia, akitől aztán valami módon majd megkapja.
“Nem tudta, kinek utaljon, mivel soha nem találkozott még azzal a személlyel sem, akiről azt hitte, hogy a barátja. Így annak barátait sem ismerhette. Az ellentmondások ellenére is elvakította azonban a csaló iránt érzett szerelme”
– mondta az ügyintéző.
Miközben
azt magyarázta a nőnek, hogyan akarják átverni,
jelentkezett a csaló, azt kérdezve, hogy mikor utalnak már. Pathirannahaladzs ezen a ponton hívta segítségül a bank biztonsági szakértőit, akik végül meg tudták győzni a nőt arról, hogy ne utaljon. Később pedig már egyenesen hálálkodni kezdett, amiért megmentették számára egy teljes havi fizetését. Egy felmérés szerint az ausztrálok tavaly 33 millió ausztrál dollárt buktak különféle romantikus átverések miatt.