A MÁV egyik utasa Tatáról Kelenföldre szeretett volna utazni, október negyedikén, estre, ám a bicskei állomásról a vonat már nem ment tovább. A veszteglés oka pedig ez esetben az volt, hogy a mozdonyvezető munkaideje lejárt, így elhagyta a vezetőállást és távozott – írta az Index. A 4921-es számú vonat kiesésével a Tata felől Kelenföldre tartók egy óra várakozásra kényszerültek, a következő vonat érkezéséig. A masiniszta távozását a vonat
kalauz jelentette be az utasoknak, kocsiról-kocsira
járva. Aki úgy döntött, hogy marad az eredeti szerelvényen, annak a következő vonat érkezése után további tíz percet kellett várnia az új mozdonyvezető érkezéséig. A mostani eset nem példa nélküli a MÁV életében: négy éve például a Vác – Budapest közti vonatot hagyta ott a vezetője Rákospalota-Újpest állomáson megállva, mert
ő sem akart túlórázni.
Ennél is extrémebb megoldást választott az kollégája, aki 2018-ban a füzesabonyi vasútállomás előtt állította meg a vonatot, sorsukra hagyva az utazóközönséget.
Frissítve a MÁV reakciójával:
A MÁV illetékese az alábbiakat közölte az esettel kapcsolatban: “Mozdonyvezető kollégánk nem azért nem vitte tovább a járatot, mert a műszakja lejártával arra nem volt hajlandó, hanem mert a 10 óra vezetési idejét meghaladta volna. A rendkívül szigorú szabályok miatt erre nem volt lehetősége” – írták.
A vasúttársaság szerint a lehető leggyorsabban gondoskodtak
a pótlásról, ám a második mozdonyvezető eljutását hátráltatta a gázolásos baleset következtében lelassult vasúti közlekedés. Cáfolták, hogy a mozdonyvezető elhagyta volna a szerelvényt. A MÁV szerint ő szolgálatát meghosszabbítva a járművön maradt és áram alatt tartotta azt, vagyis a kocsikban mindvégig volt világítás, fűtés és működtek az ajtók is.
Bár a MÁV évek óta mozdonyvezető hiánnyal küzd, szerencsére van még, aki ezt a hivatást választja: