Aktuális

Eltűnik a Fiat Grande Punto

Új néven, megújult külsővel és műszaki tartalommal folytatja életútját a Fiat Grande Punto. Hét légzsák és motorleállító automatika kerül a járműbe.

Ősztől Punto Evo névre vált a Fiat Grande Punto, miközben megújul a típus. Állítólag azért váltott Punto Evóra a gyár, mert az “újdonság technológiai és műszaki megoldásai egyaránt kiemelkedők s a legmagasabb szintű fogyasztói elvárásoknak is megfelelnek”.

Első ránézésre az tűnik fel, hogy eltűnt a kocsi maseratis orra, s talán kevésbé letisztult az új Punto. Az autó eleje és hátulja is alaposan átalakult, újak a lökhárítók és módosultak a lámpák is. De az újítás eredményeként az autó hosszabb is lett, immár 406 centiméteres. Átalakult a belső tér is, megújult a műszerfal, az ülések, a tárolóhelyek és a műszeregység is. Ugyanakkor jobb minőségű anyagokkal találkoznak a vevők.

A Punto Evo újdonsága a mobiltelefon kihangosítására is alkalmas hordozható, érintőképernyős Blue&Me-TomTom navigációs rendszer. Emellett mostantól minden változatot alapfelszereltségként 7 légzsákkal látnak el, vagyis a vezető térdét óvó légzsák is szerepel az összesben. Az ABS-hez elektronikus fékerőelosztó is jár, felárért ESP és a hegymeneti elindulásokat segítő Hill-Holder is kerülhet a Puntóba.

A motorok terén is javult a kocsi, hiszen minden erőforrás elérhető Euro5-ös besorolással is, ezekbe alapáron kerül a Start&Stop motorleállító rendszer. A benzinmotorok között már megtalálhatók a márka új, fojtószelepmentes, szívóoldali változó vezérlési rendszerével a MultiAirrel felszerelt 1,4-es változatok is.

Ezek a hasonló méretű hagyományos vezérlésűekkel szemben átlagosan 10%-kal magasabb teljesítményt, 15%-kal nagyobb nyomatékot biztosítanak, miközben fogyasztásuk és szén-dioxid-kibocsátásuk akár 10, koromemissziójuk 40, nitrogén-oxid-kibocsátásuk pedig akár 60 százalékkal is alacsonyabb lehet.

A dízelek mindegyikébe új második generációs közös nyomócsöves befecskendezés kerül. A fogyasztásuk és szén-dioxid-kibocsátásuk ennek hatására átlagosan 2 százalékkal kedvezőbb a korábbi kivitelekénél. A nitrogénoxid kipufogógázi részaránya pedig 30%-kal csökkent.

A Fiat Punto Evo a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, forgalmazása október második felében indul.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top