
„Ez lett a saját magunk által összeállított műsoros kazetta vagy a képeslap modern verziója, amivel megmutatjuk azoknak, akik közel állnak hozzánk, hogy törődünk velük és gondolunk rájuk” – így jellemzi a közösségi médiát az egyik brit mobilszolgáltató megbízásából készült tanulmány.
A kutatás öt csoportra osztja a közösségi oldalak használóit. Az első csoport a Nagyon lágyak, akikre jellemző, hogy a gyerekeikről vagy a háziállataikról készült képeket, bejegyzéseket tesznek közzé, és általában véve is igyekeznek finomságot, harmóniát sugározni a posztjaikkal.
A második csoport a Csicsergőké, akik előszeretettel osztanak meg szórakoztató cikkeket, cuki videókat, valamint ételfotókat, de nem mulasztják el azt sem, hogy tudassák mindenkivel: edzőterembe mennek.

A harmadik típus a Zsémbes gizmó elnevezést kapta. Ők azok, akik rossz hírekkel, vitaindító cikkekkel, internetes petíciókkal árasztják el az üzenőfalat, de gyakran megosztják a morcos cicus, Grumpy cat fotójával készült – egyre kevésbé – vicces képeket is.
A negyedik kategória az úgynevezett Mobilpillangóké, akik saját magukat állítják a középpontba: bárhová beteszik a lábukat, azonnal becsekkolnak, fáradhatatlanul posztolják a saját magukról készített képeket, és persze már Harlem Shake-videót is forgattak.
Az ötödik csoportba a Netes spórolósok kerültek, akik elsősorban arra használják a közösségi oldalakat, hogy akciós ajánlatokat osszanak meg, ajándékok, termékminták, illetve kedvezmények reményében.