A pattogatott kukorica rágcsálása a moziban immúnissá tesz bennünket a film előtti reklámblokkban levetített hirdetésekre – állapította meg a Kölni Egyetem kutatócsoportja.
A tudósok 96 önkéntes bevonásával végeztek kísérletet: beültették őket egy moziba, ám pattogatott kukoricát csak a társaság egyik fele kapott, míg a többieknek csupán egy kockacukrot adtak, mely azonnal elolvadt a szájukban. A teszt végén kiderült, hogy azokra a nézőkre, akik pattogatott kukoricát ettek, nem voltak hatással a reklámok, míg a kockacukros csapat pozitív pszichológiai válaszokat adott azokra a termékekre, melyekkel a hirdetésekben találkozott.
A jelenség magyarázata a szakemberek szerint az, hogy a hirdetésekben elhangzó márkanevek azért hagynak nyomot az agyunkban, mert az ajkaink és a nyelvünk automatikusan szimulálják a név kiejtését akkor, amikor először halljuk, és minden alkalommal, amikor újra találkozunk a névvel, a szánk újra és újra elvégzi ugyanezt. A rágás azonban összezavarja ezt a „belső beszédet”. Vagyis azzal, hogy a mozikban rágcsálnivalót árulnak, lényegében a reklámozók érdekei ellen tesznek.