Az elmúlt egy év alatt közel 350 ezer csekket fizettek be az ügyfelek a posta csomagkiadó automatái után bevezetett csekkbefizető automatákon keresztül. Természetesen ez a szám nem hasonlítható még össze a postahivatalokon keresztül bonyolított befizetésekhez, hiszen mindössze 20 automata üzemel jelenleg az országban. Ennek ellenére a szolgáltatás rendkívül népszerű.
Kedvelt a Magyar Posta mobilapplikációján keresztüli QR kódos csekkbefizetési lehetőség is, az elmúlt évben 530 ezer csekket fizettek be az ügyfelek több mint 5 milliárd forint értékben ezzel a lehetőséggel. A QR kódos befizetések többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti napokon történik. Mindezek mellett a posta megteremtette a bankkártyás csekkbefizetés lehetőségét. Így a korábbi, költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett a csekkeket már kártyás vásárlási tranzakcióval fizethetik be az ügyfelek.
2015 végén pedig elindult a Csekkoló alkalmazás, amely a Posta Hűségkártya használata mellett a csekkautomatákon vagy az iCsekk applikáción keresztül, a regisztrált ügyfelek csekkes adatait tartalmazza. A rendszer lehetővé teszi, hogy a Díjnet szolgáltatást is igénybe vevő ügyfelek összekapcsolják fiókjukat a postai alkalmazással, így minden befizetésüket egy helyen láthatják. Az újításoknak köszönhetően jelentősen csökkent a postahivatalok túlterheltsége – tudta meg a Világgazdaság.