Munkacsoportot kíván létrehozni a kormány, a főváros, a BKV és az az érintett kerületek bevonásával a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ). A MEOSZ közleménye szerint a munkacsoport részletesen megvizsgálná, milyen műszaki feltételek, költségek mellett lehet akadálymentesíteni az összes állomást.
A jelenlegi tervek szerint a 3-as metró nyolc állomása a felújítás után sem lesz akadálymentes. A MEOSZ elfogadhatatlannak tartja, hogy Budapest legforgalmasabb metróvonalának egy részéről újabb évtizedekre kiszoruljanak a mozgássérült, idős, babakocsis utasok.
Az ügy ráadásul túlmutat a fővároson, országos jelentőségű, mert a mozgássérült emberek sok szolgáltatást csak Budapesten tudnak igénybe venni.
A tervezési dokumentáció bizonyítja, hogy nem készültek részletes tervek a teljes akadálymentesítésre, így a költségeket is csak becsülni lehet. A MEOSZ szerint állomásról állomásra meg kell vizsgálni, milyen műszaki feltételekkel lehet az akadálymentesítést megvalósítani, és ez pontosan mennyibe kerülne. A metrófelújítás három szakaszával együtt, három tételben kellene biztosítani a pénzt, ami évente mintegy 6,7 milliárd forint lenne a becslések szerint.
Radnay Tibor, a BKV Zrt. metrófelújításért felelős projektigazgatója elmondta: elkötelezettek a teljes körű akadálymentesítés mellett, de a metró felújítására jelenleg rendelkezésre álló összeg ennek költségeit nem fedezi. Megerősítette, hogy a teljes vonal akadálymentesítésére eddig csak koncepciótervek készültek, így a költségeket is csak becsülni lehet.