A bíróság a férfit kettőnél több ember halálát eredményező közúti baleset gondatlan okozásának vétségében mondta ki bűnösnek, és öt évre eltiltotta a járművezetéstől. Cz. R.-nek az 5,7 milliós bűnügyi költségből 1,9 millió forintot is ki kell fizetnie, a fennmaradó rész – több mint 3 milliós tolmácsdíjjal – az államot terheli. A törvényszék döntésével helybenhagyta a Berettyóújfalui Járásbíróság 2017. május 23-án meghozott elsőfokú ítéletét.
A férfi 2016. február 27-én a lengyelországi Torunból indult útnak 13 tonna áruval Romániába. Az általa vezetett pótkocsis kamiont kollégája egy hasonlóval követte. A második kamion azonban Debrecenben lemaradt, így a vádlott a városból kiérve megállt egy autóbuszöbölben.Várakozás közben a járművet körbejárva a sofőr észrevette, hogy mozog a pótkocsi jobb hátsó tengelyén lévő dupla kerék külső kereke. Egy derecskei benzinkútnál látott hozzá a pótkocsi pótkerekének leszereléséhez, az idővel megérkezett társa is besegített neki.
A szerelés után folytatták útjukat a 47-es főúton, de tizenkét kilométerrel arrébb a dupla kerék levált a tengelyről. A külső kerék jobbra, a szántóföldre gurult, a belső kerék viszont belevágódott egy szemből érkező autóba. A sofőr fékezés közben átment a másik sávba, és nekiütközött a második lengyel járműnek. Az autó vezetője és két utasa a helyszínen meghalt, a járműben ülő negyedik ember súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett, amelyek maradandó fogyatékosságot okoztak.
Az ítélet indoklásában elhangzott: a vádlott hibás csavarokkal rögzítette a kerekeket, ráadásul a rozsdás csavarokat egy házilag készített kulccsal húzta meg. A bíró szerint a felhasznált csavarok még megfelelő eszközök esetén sem lettek volna alkalmasak a kerék biztonságos rögzítésére. Cz. R. a KRESZ szabályait megszegve nem fokozott óvatossággal haladt tovább: óránkénti 80-90 kilométeres sebességgel közlekedett, és útközben egy autót is megelőzött. A feltárt műszaki hibák alapján megállapították azt is, hogy a pótkocsi a kerékcserét megelőzően sem volt alkalmas a biztonságos közlekedésre, a sofőr nem is indulhatott volna útnak egy ilyen járművel. Az elindulást meg kellett volna tagadnia. A sietség oka esetlegesen a kamionstop is lehetett, újabb egy óra késedelem ugyanis kétnapos kényszerű vesztegléssel járt volna.