Facebook-posztban reagált a Budapest Airport Zrt. „a közelmúltban megjelent, poggyászlopási esetekkel kapcsolatos állításokra”. Mint írják a poggyászok szállítása nem a BA, hanem a légitársaságok dolga, a „légitársaságok számára a jegykezelést (check-in) és a poggyászfelvételt szerződéses alapon földi kiszolgáló társaságok végzik. A Budapest Airport Zrt. ezen tevékenységekhez csupán az infrastruktúrát biztosítja, jelen esetben a poggyászszállító rendszert és a hozzá tartozó szoftver használatát.
Ebből kifolyólag társaságunk munkavállalói nem is kerülnek közvetlen kapcsolatba az utasok poggyászaival, csak abban az esetben, ha egy adott csomag vonatkozásában valamilyen biztonsági aggály merül fel; például az tiltott tárgyat tartalmaz, és ezért annak nyitása szükséges, ami kizárólag a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság közvetlen felügyelete mellett, zárt láncú kamerarendszer által rögzített módon történik.”
Azoknak az utasoknak, akik csomagjaikkal kapcsolatban bármilyen problémát tapasztalnak, azt tanácsolják, hogy a légitársasággal lépjenek kapcsolatba. „Amennyiben a csomagjából bármit eltulajdonítottak, kérjük, az esetet a Repülőtéri Rendőr Igazgatóságnak is jelentse be, és nyújtson tájékoztatást a hiányzó tárgyakról, utazásának részleteiről és bármilyen egyéb, fontos, kapcsolódó információról.”
A BA megjegyzi, hogy a céghez bejelentett poggyászlopási esetek száma a 2016-os 92-ről tavaly 53-ra csökkent. 2017-ben a BA poggyászkezelő rendszerébe több mint 3 millió csomagot vettek fel a légitársaságok, illetve a velük szerződésben álló földi kiszolgáló szervezetek, vagyis a rendszerben kezelt csomagok 0,002 százaléka lehetett érintett.