nlc.hu
Aktuális
Jókora bírságot kapott a Telenor a megtévesztő reklámok miatt

Jókora bírságot kapott a Telenor a megtévesztő reklámok miatt

A fogyasztó nem kaphatott reális képet a hirdetett és a konkurens termék közötti különbségről, mert mintha az almát a körtével hasonlították volna össze a Telenor reklámjaiban. A bírságot növelte, hogy a cég ellen az elmúlt években több elmarasztaló döntés született hasonló ügyekben.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte a Telenor Magyarország összehasonlító reklámját, ezért 78 millió forintos bírságot szabott ki az eladás előtt álló vállalatra.

A hivatal megállapítása szerint a Telenor percenként 9 forintos csomagjának népszerűsítésekor a tárgyilagosságot mellőzve hasonlította össze rádióreklámjában és dinamikus bannerén (reklámcsík) saját, előfizetéshez kötött opciójának és a Vodafone önállóan elérhető, 19 forintos percdíjat tartalmazó, Tuti elnevezésű tarifacsomagjának árát 2016 októberétől 2017 februárjáig.

A GVH kiemelte, hogy a két ajánlat – a csomagok jellemzőinek különbségeire figyelemmel – kizárólag a percdíjat kiemelve nem vethető össze objektíven a reklámokban látható vagy hallható módon. A Telenor ajánlatának percdíja ugyanis – időben, felhasználásában, előfeltételeiben, valamint tartalmában is – korlátozott volt a versenytárs termékéhez képest.

A hivatal szerint nem lehet tárgyilagos egy összehasonlítás, amelyben az egyik (perc)díj önmagában, korlátozás és feltételek nélkül érhető el – mivel tarifacsomagról van szó –, a másik (perc)díj viszont korlátozott, és előfeltételektől függ (mivel perccsomagról van szó). Így pedig a fogyasztó nem kap reális képet a két termék közötti különbségről.

A bírság alapösszegét mintegy 50 százalékkal növelte az is, hogy a Telenor ellen az elmúlt 10 évben több elmarasztaló döntés is született kismértékben hasonló magatartások miatt.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top