Aktuális

48 millióra bírságolták a UPC-t

A hatóság 48 millió forintos bírsággal sújtotta a vállalatot, mert csaknem két hónapon keresztül nem volt elérhető mintegy 22 ezer telefonszám.

Jogszerűtlen piaci magatartása miatt 48 millió forintos bírsággal sújtotta a UPC-t az alapvető európai uniós és hazai jogszabályok súlyos és tudatos megsértése miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

A szolgáltató közel két hónapon át ellehetetlenítette egy másik szolgáltató elérhetőségét. A UPC vezetékes és mobiltelefon előfizetői 2017. július 25. és szeptember 18. között nem érték el az On Line System Informatikai és Tanácsadó Kft. (OLS) hálózatában lévő mintegy 22 ezer telefonszámot, amelyek között volt háziorvosi rendelő, idősek otthona, önkormányzat és. Több mint 38 ezer hívás sikertelen volt, ami összesen több mint 4 ezer UPC-előfizetőt érintett.

A most lezárult eljárás első fokú határozata szerint a UPC piaci magatartásával súlyosan megsértette a telefonszolgáltatás nyújtására vonatkozó azon alapvető európai uniós és hazai jogszabályokat, amelyek szerint biztosítania kellett volna az előfizetői számára valamennyi hívószám elérhetőségét.

Az eljárás lefolytatását az előfizetőkön túl maga az OLS is kérte, tekintettel arra, hogy a UPC a hívások továbbítását az erről folytatott egyeztetések után sem biztosította. Mint jelezték, a kialakult helyzetet az is súlyosbította, hogy a UPC a hozzá forduló előfizetőket, őket szándékosan félretájékoztatva, a másik szolgáltató ügyfélszolgálatára irányította, arra hivatkozva, hogy a hiba az OLS hálózatában van. 

Ezzel szemben a vizsgálat feltárta, hogy a sikertelen hívásokat nem hálózati hiba okozta, hanem a UPC saját maga tiltotta le az OLS előfizetők elérését az OLS-el nem rendezett egyéb elszámolási vita miatt. Ráadásul a UPC nem tekintette hibabejelentésnek az előfizetői panaszokat, és később kötbért sem fizetett.

A hatóság eddig csak azon 31 előfizető esetében kötelezhette a UPC-t a hiba késedelmes elhárítása miatti kötbérfizetésre a szolgáltatót, ahol a UPC a hiba bejelentőjét be tudta azonosítani. Ezért azt kérik, hogy aki az érintett időszakban hibát jelentett, de kötbért nem kapott, jelezze a szolgáltatónak.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top