Nem kaptak megfelelő képzést a Boeing 737 Max 8-as repülőgép amerikai pilótái – írja a Quartz cikke alapján az Index. Egy ilyen gép zuhant le 157 utassal a fedélzetén március elején, fél évvel korábban pedig Indonéziában.
A típust vezethette minden pilóta, aki értett a Boeing 737-800 kategória gépeihez. A Max 8-as egyik szoftvere, az MCAS-rendszer azonban nem működött tökéletesen – vélhetően a rivális Airbusszal folytatott verseny miatt feszített tempójú fejlesztés következtében. A pilótáknak bizonyos helyzetekben ki kellett volna kapcsolniuk az automata korrekciós rendszert, ám ez időigényes folyamat, és nem is egyszerű.
![](https://nlc.hu/uploads/2019/03/boeing-737-max-8.jpg)
Egy Boeing 737 Max 8-as repülőgép. Fotó: Lizhenyu / Imaginechina
Az amerikai pilóták nem kaptak külön képzést a gépre, mindössze egy órában, iPaden keresztül tájékoztatták őket az MCAS-rendszer működéséről. Az Ethiopian Airlines lezuhant utasszállítójának fekete doboza szerint a baleset nagyon hasonlít az indonéz gép katasztrófájának körülményeihez, és mindkét meghibásodás az MCAS-rendszerrel függ össze.
A Boeing 737 Max 8-as gépeket az etiópiai légi katasztrófa után kivonták a forgalomból.