Kisebbik fia iskolai tapasztalatairól számolt be Tóth-Turgonyi Dóra, aki autizmusspecifikus mentorszülőként is tevékenykedik. A Magyar Narancs cikkében az anya elmondja, hogy Levente egy óbudai iskola autizmusspecifikus osztályába jár, a túlzsúfolt közösségben azonban a fiút sorozatosan rossz élmények érték az ADHD-s (figyelemzavaros) osztálytársai részéről. Egyikük bántalmazta is Leventét, emiatt az érzékeny, ép elméjű kisfiú egy idő után egyszerűen nem volt hajlandó bemenni a terembe, további atrocitásoktól tartva.
A helyzet az új tanévben sem változott, az iskola megoldása pedig az volt, hogy október elején Leventét székestül, asztalostul kiültették a terem ajtaja elé, a folyosóra. Az intézmény illetékesei szerint ülhetne a teremben is, csakhogy ott – mivel korábbi bántalmazóit nem távolítják el a közvetlen közeléből, sőt egy asztalhoz ültetik velük – elegendő számú szakember hiányában és hallásérzékenysége miatt újra „kiborulna, és zavarná a többieket” – olvasható a cikkben.
„Mára ott tartunk, hogy Levente a bizalomvesztés és a folyamatos abúzus miatt teljességgel elzárkózik szinte mindentől és mindenkitől. A gyógypedagógusától a tanulási helyzetet sem fogadja el, viszont más, az iskolában tanító gyógypedagógustól vagy asszisztenstől igen. Az őt bántalmazó osztálytársa elől folyamatosan menekül, reggelente nem hajlandó a saját osztályába bemenni, más osztályba viszont igen. Viszont miután más osztályba nem mehet, mert státusza a speciális C osztályhoz köti, a gyermek az iskolai folyosón tölti az intézményben az időt” – nyilatkozta a gyerek anyja.
Tóth-Turgonyi Dóra végül találkozót kezdeményezett az iskola vezetőivel, és elérte, hogy Leventét visszaültessék a terembe, bár az alapprobléma – az osztálytárs bántalmazása – nem szűnt meg. Az Óbudai III. Kerületi Óvoda, Általános Iskola és Egyesített Módszertani Intézmény nem válaszolt a Magyar Narancs megkeresésére, ahogy a fenntartó Észak-Budapesti Tankerületi Központ sem.