Aktuális

Percenként száz SMS-t küldött, azt hitte, ingyen volt, milliós számlát kapott

A jelek szerint a „korlátlan csomag” sem korlátlan.

Egymillió forintos telefonszámlát kapott a Telenor egyik ügyfele – írja az Index. Attila – elvileg – korlátlan csomaggal rendelkezett, igaz, ki is használta, közel ötvenezer SMS-t küldött a kereskedelmi tévék telefonos játékaira.

Fotó: Unsplash

Attila nagyon szeretett játszani ezeken a vetélkedőkön, saját bevallása szerint műsoronként ötszáz helyes választ küldött be minden este. Több kisebb-nagyobb értékű ajándékot is nyert: köztük wellnesshétvégét, fűnyírót és édességcsomagokat is.

„Nem éreztem függőnek magam, ha egy nyeremény kevésbé vonzott, nem játszottam, és amióta a vita elindult, azóta sem küldtem egyetlen üzenetet sem” – mondta a lapnak.

Az Attila által választott flottát egy Credit Prime 2015 Kft. nevű társaság üzemeltette. Nemcsak ő, de több hasonlóan játékkedvelő SMS-küldő társa is idetalált. Attila természetesen tudatában volt annak, hogy nem átlagosak a felhasználói szokásai, de abban a másfél évben, ameddig tagja volt a flottának, sem a flottakezelő, sem a mobiloperátor nem jelezte, hogy kifogásaik lennének.

Mint azt az érintett az Indexnek elmesélte: „a publikus lakossági tarifacsomagokhoz képest lényegesen alacsonyabb havidíj megfizetése mellett vehettem igénybe kedvező percdíjakat, sms- és mobiladatcsomagokat. Számomra a szerződés megkötése során döntő szempont volt, hogy a belföldi sms-küldés normál díjas irányokba korlátlan legyen.”

A Telenor a flottakezelővel volt szerződéses kapcsolatban, a szerződő magánszemély pedig lemondott a szám feletti jogairól a flottacég javára, ha pedig valaki ki akart lépni a flottából, akkor a flottakezelő kiállított egy igazolást, ezzel be kellett fáradni a Telenor üzleteinek egyikébe, és a telefonszám visszakerült a korábbi magánszemély tulajdonába, a lakossági tarifacsomagba.

A belépéskor a flottakezelő azt az információt adta, hogy a belföldi SMS-küldés normál díjas irányokba korlátlan, nincs felső határ – mesélte Attila.

A baj akkor kezdődött, amikor idén szeptemberben a flottakezelő és a Telenor új keretszerződést kötött, amelynek kapcsán változtak a flottás tarifacsomag elemei, bizonyos szolgáltatások olcsóbbak lettek, de 2019. október 26-tól kikerült a csomagból a belföldi, korlátlan SMS-küldés.

Csakhogy erről senki nem értesítette Attilát. Vagy a flottakezelőnek, vagy a Telenornak nyilván tájékoztatnia kellett volna az ügyfeleket, hogy valami pénzbe kerül, ami eddig ingyen volt, de ezt mindenki elmulasztotta. Attila helyzete egyedi, de az az ügyfél is jogosan morcos, akin csak pár ezer, pár tízezer forintot követelnek egy olyan szolgáltatásért, amelyről azt hitte, hogy ingyenes.

Az ügyfél a Credit Prime 2015 Kft.-hez fordult, amely jelezte neki, hogy a módosítás hatályba lépése előtt kérte a Telenort, hogy szöveges üzenetben tájékoztassák az előfizetés használóit a keretszerződés módosulásáról, azonban ez nem történt meg, és igyekeztek megnyugtatni az ügyfelet, hogy lesz megoldása az ügynek.

A Telenor arról tájékoztatta az ügyfelet, hogy a szerződést a Credit Prime 2015 Kft.-vel kötötték, velük állnak jogviszonyban, így a kiterhelt összegeket a flottától fogják kérni, ha a számlafizető nem egyenlíti ki a havi telefonszámláját.

Az ügyfelek semmiképpen nem szeretnének fizetni, ha nem lesz megoldás az ügyükre, azt tervezik, hogy pertársaságba szerveződnek, mint ügyvédjük mondta, ilyen esetben a flottakezelőnek kell hitelt érdemlően bizonyítania, hogy adott tájékoztatást az ügyfeleknek.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top