Csütörtök óta villámgyorsan terjed a Facebookon egy bejegyzés, aminek főszereplője egy háromgyerekes anya, egy ellenőr – és persze az 1-es villamos, ahol az eset történt. A bejegyzés szerint az anyát a Budapesti Közlekedési Központ ellenőrei megbüntették, illetve, egész pontosan „porig alázták”, noha elmondta, se az automatából, se a villamosvezetőtől nem tudott jegyet venni. A poszt szerint megmutatta az előző két év bérletszelvényeit is, de hiába.
A BKK, ami a poszt hatására vizsgálatot indított az ügyben, arra kéri a posztban szereplő nőt, valamint a poszt közzétevőjét, hogy jelentkezzen náluk személyes egyeztetésre. Ennek egyik legfőbb oka, hogy az ellenőrök nyilatkozata, valamint a bejegyzésben foglaltak több ponton is ellentmondanak egymásnak.
A közlekedési cég azt fontosnak tartotta megjegyezni, hogy ha valaki érvényes jegy, bérlet nélkül száll fel egy közlekedési eszközre, történhet figyelmetlenségből, feledékenységből, tájékozatlanságból, illetve egyéb olyan okból is, amely mögött nincs szándékosság.
A BKK szerint az ellenőrök viszont az ellenőrzéskor és az esetleges pótdíjazáskor a helyszínen nem mérlegelhetnek, nem tehetnek különbséget utas és utas között, csak objektív tényezők alapján dönthetnek, vagyis nem gyakorolhatnak méltányosságot senkivel szemben – írja a hvg.hu.