

Véglegesítették ugyan a budapesti nagykörúti kerékpársávokat, ám végül az út Blaha Lujza tértől délre eső szakaszán, azaz a Ferenc körút felé az addigi parkolósávban alakítottak ki utat a biciklistának – emlékeztet a 444 a Főváros augusztus végi döntésére. Igen ám, csakhogy ahol nincs parkolósáv, ott kénytelenek voltak a járdára felvezetni a biciklistákat, néhol egészen abszurd módon, a zebrára is belelógva.
Három ponton találkozhatunk ezzel a módszerrel, a Rákóczi téri villamosmegállónál, a Krúdy Gyula és a Baross utca közti szakaszon és a Pál utca sarkánál. Az eredmény: balesetveszélyes helyzetek és káosz – ahogy a 444 képein is látható –, ráadásul az úton futó kerékpársávban még mindig parkolnak autók, ezeket is kerülgetni kell, besorolva a forgalomba. A gyalogosok közé vezetett kerékpársávok egyébként sokkal keskenyebbek, mint az úton lévők.
A terv átgondolatlan volt, „hamarosan azok számára is nyilvánvaló lesz, hogy a virágos- vagy újságosbódékkal, teraszokkal tűzdelt járdák nem elég szélesek a biztonságos közlekedéshez, akik emellett a megoldás mellett ágáltak” – mondta a portálnak Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese.
Kiemelt kép: Neményi Márton