

Egy számlatulajdonos a Budapesti Rendőr-főkapitányság közleményében mondja el, hogyan próbálták meg ismeretlenek megszerezni az adatait.
„A bankom ügyintézőjeként bemutatkozó férfi telefonon hívott január 28-án, majd a szokott bevezető után („a beszélgetést minőségbiztosítási okokból rögzítjük” stb.) rögtön a lényegre tért: Azért hívom asszonyom, mert a bankkártyáját valószínűleg feltörték. Indítottak róla egy 22 ezer forintos utalást, amit a rendszer blokkolt, tehát az utalás sikertelen volt. Fizetett Ön a mai napon a kártyájával?
Ezt követően azt kérte, egyeztessük az adataimat. Igyekezett gyorsan, határozottan feltenni a kérdéseit, én azonban némi zavart éreztem a hangjában, ezért az adategyeztetés helyett kértem, hogy legyen szíves, adja meg a számát, majd én visszahívom, mert nekem nem jött SMS-értesítés a bankomtól sem sikeres, sem meghiúsult utalásról, ezért ennek szeretnék utánanézni.
Ez annyira megzavarta az állítólagos banki ügyintézőt, hogy meg is szakította a beszélgetésünket. Én pedig annak ellenére, hogy szerencsére nem tudtak becsapni, rögtön felhívtam a bankom telefonos ügyfélszolgálatát.”
Kiemelt kép: illusztráció, iStock