A kialakult üzemanyaghiány miatt a lakossági tulajdonban lévő, magyar rendszámú járműveket és mezőgazdasági gépeket, valamint a taxisokat kivéve szombattól mindenki számára piaci áras a tankolás. Arról, hogy ez milyen problémákhoz vezethet, és mire lehet még számítani, Bujdos Eszter, a holtankoljak.hu ügyvezetője beszélt az RTL Reggeli című műsorában.
A szakértő úgy értékelte, hogy a kialakult helyzetre mindenképpen kellett valamilyen megoldás. A szakmán belül úgy gondolják, a legjobb az lenne, ha teljesen kivezetnék az üzemanyag hatósági árát.
Hozzátette: augusztusban a Mol történetének eddigi legnagyobb karbantartása kezdődik, ami két hónapon át tart és több ezren vesznek benne részt. Az így kieső mennyiséget úgy próbálják pótolni, hogy ebben az időszakban a magyar stratégiai készletből látják el a kutakat. Ám ebből a készletből megint csak a nagy benzinkutak fognak kapni, a kisebb töltőállomások nem – jegyezte meg a szakértő.
Bujdos Eszter szerint nagyon sok kútnak ismét saját zsebből vagy hitelből kell fedeznie a bér- és rezsiköltségeket.
A szakember szerint „a következő egy-két hét kritikus lesz”. Ezekben a napokban a Balatonnál nagyon nehéz lesz tankolni, a turisták miatt nagy az üzemanyaghiány, sokan Veszprémbe járnak be tankolni.
Mint ismert, a Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt szombati Kormányinfón jelentette be, hogy szűkítik a 480 forintos hatósági áras üzemanyagokra jogosultak körét. A döntést azzal Gulyás Gergely azzal indokolta, hogy az európai energiaellátásban mára lehetetlen helyeztet teremtett a szankciók sora és a háború és a helyzetet tovább nehezíti, hogy a Mol százhalombattai finomítójában is elkezdődik a tervezett (egyszer már elhalasztott, de tovább nem odázható) karbantartás.