Aktuális

Fejlemények Kozma Zsuzsanna haláláról

Megszólalt a túravezető Kozma Zsuzsanna haláláról – kiderült, hogyan zuhanhatott le a fitneszedző

Családja most a felelősöket keresi.

Újabb részletek derültek ki Kozma Zsuzsanna halálával kapcsolatban. A Magyar Hegymászó Szövetség szerint az út szervezőjének nincs megfelelő képesítése a veszélyes túrákhoz, és már 2017-ben is meghalt egy hegymászó egy olyan túrán, amit ő szervezett. Szerintük a tragédia elkerülhető lett volna, ha az utat egy hozzáértő szakember szervezi.

Kozma Zsuzsa

Kozma Zsuzsanna szenvedélye a fitnesz mellett a túrázás volt – Forrás: TV2 / Tények – videó

Kozma Zsuzsanna Jordániában, szervezett túra közben zuhant le egy magas szikláról, ennek következtében élettel összeegyeztethetetlen sérüléseket szenvedett. A túrát Hencz G. Tamás szervezte, akinek hegyi túravezetői vagy hegyivezetői képesítése nincs. Sajnos Hencz G. Tamás által szervezett túrán korábban is történt a mostanihoz nagyon hasonló szintén tragikus kimenetelű baleset”tette közzé honlapján a Magyar Hegy- és Sportmászó Szövetség.

Most a túravezető is megszólalt Kozma Zsuzsanna haláláról – szúrta ki a Naphire.hu – , a Facebook-oldalán írta le a baleset körülményeit. Szerinte a fitneszedző eltávolodott a csoporttól és egy távolabbi sziklára mászott fel. “A társaságunk egy fennsíkon várta a napfelkeltét, fotóztunk, pihentünk, beszélgettünk. Zsuzsanna – valószínűsítem-, csendre vágyhatott, szerette volna egyedül élvezni a látványt, ezt a pillanatot. A csoporttól eltávolodott, majd egy távolabbi sziklaformátumra kapaszkodott fel. Itt többen láttuk, hogy fotókat készít, talán meditál, jógázik, mint ahogy azt tette egyéb napokon is. A visszaút során a sziklaformátumról lemászva érhette a baleset. Nem láttuk pontosan, de mintha csak egy kézzel támaszkodott volna a sziklafalnál. Valószínűsíthető, hogy egyensúlyát vesztette, megbotlott és nem tudott korrigálni. A sikítást hallottuk, azonnal abba az irányba fordultunk, néhányan láttuk a mozdulatait, de a fennsík terep adottságai miatt nem volt követhető mi történt vele” – olvasható a posztjában.

Egy, a Tényeknek nyilatkozó ügyvéd szerint nagyon nehéz megmondani, hogy ki a felelős az ilyen jellegű baleseteknél.

Mint arról korábban beszámoltunk, az 53 éves nő 20 métert zuhant a sziklás terepen. Fiai nem értik, hogy ők miért csak órákkal később, este tudták meg, mi történt.

Kozma Zsuzsannának a mozgás volt a mindene. FittMóka néven építette a karrierjét évek óta, óvodáskorú gyermekektől kezdve időskorúakig mindenkinek rendszeresen tartott tornákat.