

Kénytelen volt visszafordulni az amerikai United Airlines Los Angelesből Kínába tartó járata, miután kiderült, hogy az egyik pilóta elfelejtett útlevelet vinni magával – közölték a légitársaság képviselői.
Az MTI beszámolója szerint a Boeing 787-es a Los Angeles-i repülőtérről szállt föl, fedélzeten 257 utassal és 13 fős személyzettel. A Sanghajba tartó gép a Csendes-óceán fölött repült, amikor két órával az indulás után fény derült a pilóta feledékenységére.
A gép visszafordult és San Franciscóban szállt le. Ott lecserélték a személyzetet és az utasok még aznap – ugyan 6 órás késéssel – eljutottak Sanghajba.
A légitársaság kártérítést fizetett az utasoknak.
Így kaphatsz kártérítést légitársaságtól, ha késik vagy törölték a repülőd
Ha a repülőút 1500 kilométer vagy rövidebb, akkor kétórás, ha 1500 és 3500 kilométer közötti, akkor 3 órás, 3500 kilométer felett pedig négy órás késés esetén minden utasnak jár frissítő és étel a várakozás idejére. Huszonnégy órát elérő vagy meghaladó késés esetén pedig szállodai elhelyezést kell biztosítania a légitársaságnak. Emellett az utasokat megilleti a kötelező pénzbeli kártalanítás is: ennek összege 1500 kilométernél kevesebb távolság esetén 250 euró, 1500 és 3500 kilométer között 400, afölött pedig 600 euró. Ez a legtöbb esetben nem jár automatikusan: a légitársaságok weboldalán található formanyomtatványon keresztül kell jelezni az erre való igényt, a cég pedig 30 napon belül köteles vagy elutalni a pénzt vagy pedig jelezni, hogy valamilyen különleges okból nem jár kártérítés. Ez utóbbi csak akkor történhet meg, ha a késésnek vagy a járattörlésnek olyan rendkívüli körülmény volt az oka, amit a légitársaság minden ésszerű intézkedés ellenére sem tudott volna elkerülni. Ilyen lehet egy természeti katasztrófa vagy szélsőséges időjárási viszonyok, a szakértő azonban kiemeli: a gépek meghibásodása nem sorolható ide.
Bizarr pilótasztorikról már korábban is írtunk, ezek egyike volt, amikor a repülőgép ablakán kellett bemásznia a pilótának, mivel bezáródott a repülő. Ugyanis egy utas – aki az érkező járaton utazott és utolsóként szállt le a gépről – véletlenül a vécéajtóval együtt a pilótafülke ajtaját is becsukta, így a járat indulása előtt a pilótának rögtönöznie kellett. A pilóta ekkor a tettek mezejére lépett, és bemászott az ablakon, hiszen valakinek ki kellene nyitnia az ajtót belülről. Mindez a beszállni szándékozó utasok szeme láttára történt, akik dicsérték a pilótát, amiért megoldotta a helyzetet.
Kiemelt fotó: illusztráció, iStock