Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat! Ma megyek délután 3 órára! Este meg írom majd mi volt , és hogy sikerült. Nagyon jó lenne melózni már,remélem ősze jön!IZGUL!!
Puszi!!!És szép napot nektek!
Szerintem tájékozódni kellene , milyen típusú, stílusú ruhákat árulnak a boltban.
Mikor már tudod akkor még lehetne többet megtudni róluk esetleg az internet segítségével.
Meg kellene nézni milyen üzletpolitikát folytatnak , milyen elképzeléseok vannak a magyar és/vagy külföldi piacon.
Ezek fontos dolgok és ha látják , hogy egy érdeklődő értelmes nő a jelentkező az állásra , akkor megnő az esélyed , kitünsz a többi közül.
Ismerőst azért nem vették fel, mert elegáns ruhaüzletbe (kifejezetten középosztálybeli, már nem tini nőkre specializálódott cég) úgy ment interjúra, hogy az nem felelt meg nekik. Túl laza volt, inkább trendi, mint elegáns.
Ha tudod, milyen üzletről van szó, szerintem ilyesmire is készülj.
http://www.youtube.com/watch?v=-m0QbCNQ5n4
((tudom, le leszk bunkozva ezert is, pedig csak viccelni akarok)
Ebben én is egyetértek. Én sem szeretem ha bemegyek egy boltba és rámugrik az eladó. Én az a típus vagyok, hogy ha kell valami majd úgyis szólok, de nem igénylem hogy ott álldigáljon mellettem.
Ezért pl nem is szeretek nagyon kis butikba bemenni, ahol ha egyedül vagyok a nagyon kedves eladó (tényleg kedves) egész végig velem foglalkozik. Engem ez zavar.
Sajna, az interjúval kapcsolatban nem tudok segíteni, ilyen téren még sose próbáltam elhelyezkedni, de nyugi, szerintem se lehet olyan vészes.
Viszont: Csilla, ne haragudj, nem ellened beszélek, és tudom, csak azt mondod, amit tanultál, de:
sokan (pl én is) az ilyen fogásoktól menekülök, és sokszor épp az ilyen fogások miatt fordultam ki üzletből, ahol amúgy lehet, vásároltam volna, és lettek sokszor nagyon negatív érzéseim az eladóval/bolttal kapcsolatban.
1, nem szeretem, ha az eladó rámtukmálja magát, főleg, ha olyan a bolt (pl ruha), ahol nézelődik az ember. Az első "Segíthetek?" után kifejezetten rosszul élem meg, ha azt mondom, h. köszönöm, csak nézelődök, és utána erőltetik.
2, az árat, mindenki bocsásson meg, de nekem egyértelműen, darabra (vagy csomagra, ha olyan a termék) forintban adják meg, ill. az se baj, ha értelmezhető, akkor a kilós ár mellette legyen (élelmiszer, pl)
Nagylány vagyok, az összehasonlítást majd elvégzem én.
Az összes többit erősen manipulációnak élem meg (mivelhogy az is) és mint ilyenre, ugrom.
(Rendben, ha akciós most valami, és a jövő héten már nem lesz az, akkor mondják, az fontos információ, de csak akkor, ha tényleg úgy van, ellenkező esetben hitelét veszti az üzlet)
3, a kapcsolódó szolgáltatásokat (ha alkalmazható, pl műszaki cikk, stb esetén) rögtön az elején, a bemutatásnál mondják, az ott segí.
sőt! biztos van benne helyesírási hiba is, de itt most nem az a lényeg!
Sajnálom hogy ilyen fórumozók is vannak, akik direkt kötekedni járnak ide, de érdemben nem segítik a topic indítót!
Én legalább megpróbáltam.
Jaj de jó hogy vannak kötekedő emberek, akik segíteni nem segítenek!
mint írtam a marketing jegyzetemből másoltam ki neki!
Segíteni szerettem volna, hátha talál benne hasznos infót!
De te???Kötekedni a legkönnyebb! Ez bunkóság!
negyzetmeterre vetitve az ara valami ruhanak,no ez jo.
pl"lassuk ezen kis topot, ez kerul x forintba, aztan valtsuk at mennyi is negyzetmeterre...
Nagyon jó dolgok amit Csilla írt, de most meg ne ijedj. Nem lesz vészes ne félj.
Nincs még azt hiszem állásinterjúba gyakorlatod, van aki hetente álláskeresés miatt többször is megy és megszokta.
Járj sikerrel.
És még:
Érintkezési szakasz:
Az eladónak arra kell törekednie, hogy bizalmat keltsen a vevőben, ezért a legfontosabb, hogy jó légkört teremtsen.
1. A vevővel való kapcsolat felvétele
A vevővel az első kapcsolat az üdvözlés során alakul ki, ezért fontos, hogy:
- minden vevőt udvariasan és barátságosan üdvözöljön
- elébe menjen az eladó a vevőnek
- az eladó köszönjön először
- az eladó keresse a kontaktust a vevővel
2. Meg kell ismerni a vevő kívánságát, ezért az eladó kérdezze meg, hogy segíthet-e?
3. Fel kell mérni a vevő szükségletét
Meggyőzés: célja, hogy a vevőt kapcsolatba hozzuk az áruval és annak előnyös tulajdonságairól meggyőzzük.
1. Be kell mutatni az árut a vevőnek
- az eladó igyekezzen a terméket gyorsan a fogyasztó elé helyezni
- meggyőzően mutassa be az árut
- óvatosan kezelje az árut
- az áru csomagolása legyen ép
- világos helyen mutassa be az árut, hogy a vevő jól láthassa
- engedje a vevőnek kézbe venni, kipróbálni a terméket
- a bemutatást a közepes árú termékkel kezdje, mert nem tudja, hogy a fogyasztó mennyit akar áldozni a termékre, és a magas árfekvéssel elriaszthatja az olcsóbb termékektől
- egyszerre legfeljebb 3 árut helyezzen a fogyasztó elé, és segítse a fogyasztót a termékek összehasonlításában
2. Vásárlási érvelés
- fontos, hogy kiemelje a termék használati értékeit és az esztétikáját (tartósság, kezelhetőség, szín, forma, stb.)
- hangsúlyozza az áruhoz kapcsolódó szolgáltatásokat
- árat úgy adja meg a fogyasztónak, hogy közben hangsúlyozza a termék fontos tulajdonságait.
Az árat megadhatja:
→ felértékeléses módszerrel, amikor azt mondja, hogy már csak a héten akciós a terméket, tehát az árat különleges ajánlatként mutatja be.
→ a legkisebb egységre vetítve, pl: m2,
→ összehasonlításos módon: az árat egy mindennapi használati cikk árával hasonlítja össze,
→ árkihagyással: csak a két termék ára közti különbséget közli.
3. Vételi döntés elősegítése:
- az eladó ekkor már leszűkíti a termékek körét
- összehasonlítja újra a termékeket a fogyasztónak
- érvel a termék mellett
- megerősíti a kapcsolódó szolgáltatásokat (garancia, cserelehetőség, szavatossági idő, stb)
- a termékhez kiegészítő terméket ajánl, amelynél célszerű, hogy a kiegészítő termék ára ne haladja meg a termék árát
Szia.
én csak a marketing tanulmányaimmal tudlak segíteni:
4. A jó eladóval szemben támasztott követelmények
a.) Szakmai ismeretek:
- megfelelő áruismeret
- naprakész gazdasági ismeretek
- szakmai idegen nyelv ismerete
- technikai, gyakorlati tudnivalók ismerete
- általános műveltség
b.) Személyiség vonások:
- emberismeret, empátia
- jó kapcsolatteremtő készség
- jó kifejezőképesség
- tartós figyelem
c.) Magatartás:
- udvarias, segítőkész
- tapintatos
- türelmes, van önuralma
d.) Külső megjelenés
- ízléses ruházat, ami igazodik:
- az üzlet jellegéhez
- az áruk jellegéhez
- eladó személyéhez
- ápoltság
- megfelelő testtartás
- mimika: mosolyog, nem ráncolja a homlokát, nem csodálkozik, stb.
Az ilyen helyeken túl sok dolgot általában nem kérdeznek.
Elmondják, hogy mit várnak el, mennyi a fizetés, mit kell csinálnod. Megnézik, hogy külsőre alaklmasnak tartanak e,(csinos vagy, fiatal, jó megjelenésű, trendi, ápolt) és kb. ennyi.
szerintem gyakorolod a ruha hajtogatást meg az összeadást...
más nem nagyon kellhet