Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Valamelyik nap kint ültem a diófáim alatt. Naplemente volt. Ippeg lehettem volna csodálatos hangulatban, de szemembe ötlött a két db kémény a házon!
A fenébe?
Állítólag régen volt kéményadó?
Csak most ne jusson az eszükbe!
*
Igaz, mást sem kell tenniök, kimenni az emberek közé, fülelni, s szinte tálcán nyújtjuk az ötleteket, hogy mitől tartunk.
Csak egy notesz kell, meg egy ceruza.
Összeírják, benyújtják, országgyűlés elfogadja.
Kész.
*
S, nekünk annyi, amennyi... semennyi...
*
A most elfogadott Munka Törvénykönyve is nem a szerencsétlen munkavállalót védi, aki nyelvét kilógatva állásra talált. Nem, de a munkaadót. No, őket azután ezerrel...
Tudjátok, sokszor nagyon el vagyok keseredve. Mi lesz a gyerekeinkkel? Gondolom sem Ti, mert én nem ilyen jövőt szántam egyikőjüknek sem.
Tudnak jól működő példából meríteni, ha akarnak!
Pl. észak felől mész a városba a thruway-en az autópályadíjak kifizeted Harriman-nél 40 mérföldre a város előtt.
Majd a George Washington Bridge a felhajtás előtt fizeted, amikor kifelé jöttél nem kellet fizetni.
A többi bejárat is normálisan van rendezve.
Megjegyzés a többieknek: Lillaréka és én győriek vagyunk.
Nos...
Disznóság!
Én már akkor ki voltam akdva, amikor a Belváros keleti részét a SZéchenyi híd alatt is fizetőssé tették, majd elvették a Móricz Zs. rakparti ingyenes parkolót, majd Újváros felé terjesztették ki a parkolási övezetet.
Ezek már vastagon lakóövezetek. A házaknak viszont nemigen van nagyobb udvaruk. Ha tehát megy valaki egy ottani barátjához/rokonához autóval napközben, akkor fizetnie kell. A tömegközlekedést pedig már vagy 10-15 éve folyamatosan sorvasztják el.
A belvárosi boltokat már tönkre tették, most úgy látszik a lakóövezeteket akarják.
Bajnok Borkai, győztes Győr! Igen, megcsináltátok, hogy Győrben egyre kevésbé érdemes és lehet a belvárosba bemenni, vagy akár csak megközelíteni! És úgy látszik, a győriek többsége is ezt akarja, hiszen ismét rátok szavazott 2006 után 2010-ben is!
Dugódíj... LOL
Tényleg ne adjunk ötleteket.
Szóval, jól látom, hogy mindenki inkább az újabb sarcot látja benne?
ha már....
mit szólsz ahhoz, hogy nádorváros és révfalu egy része is fizetős lesz???
Engem nem érint. Adyból gyalog járok mindenhová.
Én a gyakorlati részét nem értem. Miskolcról talán évente egyszer megyek kocsival Budapestre. Van hogy orvoshoz vagy éppen csak átutazóban. Tehát a hídnál lesz valaki akinek fizetni kell? Vagy a dugódíjat valami automatánál is lehet fizetni arra az alkalomra? Vagy ki kell fizetni fél évre? Mert rendben, átutazás során elkerülöm a várost és kész- de ha egyszeri alkalomkor be akarok hajtani a zónába akkor mégis hogy fizetek? Vagy csak a helyieknek kell majd? A zónában lakók kapnak kedvezményt, mert az a minimum szerintem!
Nálunk már a parkolási díjak is kiverik a biztosítékot, főleg hogy egyre több helyen kell fizeni. Az egyik kórházunkban új parkolási rendszert vezettek be. Az első 20 perc ingyenes utána minden megkezdett fél óra 250 forint. 20 perc alatt annyit lehet elintézni, hogy kiteszed a beteget vagy beszál. Ha már vizsgálatra mész akkor akár több ezer forintott is fizethetsz. Ja persze parkolóhelyek ki sincsenek alakítva, így ott parkolsz ahol tábla nem tíltja vagy ahol tudsz.
Egy pillanat!
Az Alkotmánybíróság csak azt mondta ki, hogy ezt kormányrendeletben szabályozni nem lehet, ezért ez a kormányrendelet alkotmányellenes.
De ha törvényben kötik röghöz a hallgatókat, akkor valószínűleg működni fog a dolog.
Topichoz:
Hadd legyek cinikus: ezt a városvezetést választották meg a budapestiek.
És ezt a kormányt az ország lakossága. Ma is ők nyerik az időközi választásokat.
Két év múlva már az erdélyi magyarok is segíteni fogják őket a szavazataikkal.
Ők meg tudták, milyen állapotban veszik át az országot és a fővárost. Előre ígértek minden szépet és jót, aztán olyan megszorításokat csináltak, hogy a 2006-os meg a 2009-es ehhez képest smafu.
Az unio nem akar Kairó stb...... városokat a tagállamok között, ezért ad a csóróknak pénzt közlekedés fejlesztésre.
Röghöz kötés nem lesz, ma mondta az Alkotmánybíróság, merthogy alkotmányellenes. Amúgy lett volna.
Jó lenne, ha nem poénozna mindenki a különféle adókkal amúgy, mert eddig még minden megvalósult.
( a kilépés az eu-ból már csak egy ugrás, mint a Sugár)
Ne haragudjatok, ha OFFnak számít, amit most mondok:
nem értettem a címet, mert nem raktam hirtelen össze, hogy ezek adónemek lennének, s nem tudtam fölfogni, hogy jöhet össze a borosüveg dugójának az ára a hídvámmal. Aztán más is eszembe jutott a DUGÓDÍJ szóról, meg is lepődtem, hogy már a szexuális életért is fizetni kell...ki vallaná be, hogy mennyit...
De aztán megvilágosodtam. Bocsika.
Megyunk vissza az idoben!!!
Orban - Szechenyivel szemben - elmagyarazta miert is karos a hitel.
Most meg a Hid-vam....
mi lesz a kovetkezo? kilepes az EU-bol es roghoz kotes? Ne lehessen elmenekulni az orszagbol :D
Tamogatas. Benne van a neveben,hogy mi a kapott penz lenyege. Tamogatas. Nem kolcson.
Max olyan felteteleket szabtak,hogy a megepitett mutargy(ak) (pl a metro) erdemben csokkentsek a forgalmat, elhetove tegyek a varost.
De tegyuk fel,hogy van ilyen kitetel. (vannak lezart belvarosi reszek egyebkent)
A dugodij osszegerol viszont biztos nincs megallapodas, egyszeruen a fidesz szemeben porog a Dollar jel, mint Dagobert Bacsieban. $$$
a dugogij minden tekintetben kilog a peldakent felhozott varosok kozul.
draga es sok embert erint.
roviden: fideszes lenyulas.
http://www.portfolio.hu/ingatlan/lakas/a_dugodij_atrajzol hatja_a_lakaspiacot_kik_veszitenek.169582.html
valoszi nuleg nagyon megvaltoztatjak az arakat...
kotve hiszem,hogy ilyen feltetelt szabott volna az EU.
koltsegvetesi deficitet,nem gdp-t.
Mondjuk a GDP-t 3% alatt tartani sem kis kihívás, ilyen eladósodottság mellett, a kohéziós források elérésének érdekében.
Ez nem egy igazi konzultációs kérdés. Tedd fel újra, hogy ikszelni tudjak (aztán meg kidobhassam)
"A dugódíjat azonban muszáj bevezetni, mert az előző városvezetés által kötött 180 milliárdos EU-s támogatásokról kötött megállapodásban feltételként szabták meg a díj bevezetését, amit Demszkyék el is fogadtak. Vagyis ha a főváros nem akarja, hogy elússzanak az előző ciklusban megpályázott uniós támogatások, akkor mindenképpen be kell vezetni a behajtási díjat."
Ha tetszik, ha nem muszáj lesz bevezetni?
Igen, könnyen lehet, hogy még korán aggódom, de másfelől meg arra gondoltam, hogy bármi kezdeményezéssel még addig lehet hatni, amíg végleges nem lesz.
Jaj, tudom... naiv vagyok :-/
Amúgy én is pont na néztem, hogy hol lesznek a határok, de erre nem találtam hiteles forrást. Szerintem még ne aggódj.
De, ha a határon is lesztek, gondolom nálatok is adott parkoló van, tehát nem fognak tudni többen odaparkolni.
Várd meg, hogy mi lesz a vége, addig ne aggódj feleslegesen, ezek a fijúk kapkodnak össze-vissza, sosem lehet tudni miből mi lesz.
Elnézve a tegnapi bejelentéseket, nem is értem. Pár hete még csődről beszéltek, most meg adócsökkentés
Pest - Buda
BKV utas - autós /miért neki kell a számtalan adó mellett még a BKV-t is támogatni?/ ...
Azt hiszem, jól mondod.
Egyfelől értem, hogy dugó van meg bűz és kosz a belvárosban, de én pont ott lakom, ahol meg akarják húzni a belváros határát. És a jóslatok szerint ezek a környékek igencsak megszenvedik majd a sokkal több autót, amik itt fognak parkolni ezek összes káros hatásaival. A lakásárak csökkenését is előrejelezték ezeken a környékeken. Tudom, hogy nem kell mindennek felülni és nem is csak az én érdekeimet kell nézni, de ezen azért kiakadtam.
És akkor ennyi? Kiakadunk és passz? Otthon duzzogunk és lenyeljük?
Nem tudom, igazak-e a hírek, nem tudom, lehet-e tenni valamit...
Az, hogy ezzel megint egymásnak lehet ugrasztani két-két tábort.
Bp.-nem Bp.
Bp. Belváros-Bp. külváros