A Coca-Cola két hét múlva kezdi el piacra dobni a Diet Coke új termékcsaládját, amelyben négy új íz debütál majd. Az Európában Coca-Cola Light néven ismert cukormentes üdítő új ízesítésű verziónak kifejlesztését kétéves kutatás előzte meg.
Az új ízek új csomagolásban érkeznek majd: az ezüst alapszínű fémdobozokon végighúzódó színes csíkok segítenek majd megkülönböztetni az üdítőket. A „hagyományos” light kóla továbbra is piros, a cseresznyés lila, a vérnarancsos narancssárga, a lime-os és gyömbéres zöld, míg a mangós sárga jelölést kap majd. A cég elsősorban az úgynevezett Y generációt, más néven a milleniálokat célozza majd meg új ízeivel.
A gigavállalat két évig fejlesztette az új üdítőket, aminek során több mint tízezer fiatalt kérdeztek meg fogyasztási szokásaikról.
A Coca-Cola nem változtatja meg a cukormentes kóla alapját képező receptet, amely nem azonos a Zero néven, fekete dobozban elérhető diétás változattal.
Az üdítőgyártó azért dönthetett a frissítés mellett, mert a – CNN hírcsatorna statisztikái szerint – az emberek egyre kevesebbet fogyasztanak az édesítőszerekkel édesített cukormentes italokból. A Cowen piackutató cég most kedden kiadott jelentése szerint a cukormentes üdítők értékesítése két százalékkal esett vissza 2017-ben. A Coca-Cola Light eladásai ezen időszak alatt 4, míg a rivális Diet Pepsi eladásai 8 százalékot csökkentek. Ugyanezen időszak alatt a szén-dioxiddal dúsított és ízesített ásványvizek piacán 43 százalékos növekedést lehetett megfigyelni.
Arról egyelőre nincs információ, hogy az új ízek magyarországi megjelenése mikor várható – ha egyáltalán bevezetik Európában. Japánban pedig – a RocketNews24 értesülései szerint – a cukros Coca-Cola rajongói örülhetnek majd, a szigetországban ugyanis rövid ideig kapható lesz majd egy limitált szériás, őszibarack ízesítésű változat.