2020-ra eltűnik az üdítőkből az édesítők fele, legalábbis ezt vállalta a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. A szövetség közleményben közölte, hogy tagjaik tovább csökkentik az alkoholmentes italaik (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, -nektárok, -italok és jeges teák) átlagos cukor- és így kalóriatartalmát. Két év múlva a tervek szerint a termékekben feleannyi cukor lesz, mint 2010-ben.
A vállalást a cégek termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével valósítják meg, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek részesedését.
Nem csak termékeiket, de marketingtevékenységüket is átalakítják, ezentúl a tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a vásárlókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes termékeket.
2010 és 2017 között már jelentős változáson mentek át az üdítők:
- a termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal csökkent,
- a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23 százalékról 55 százalékra emelkedett.