Gasztro

Hódít a műhús, alig bírják a tempót a gyártók

A Burger King 17 százalékos növekedést ért el azokban az éttermekben, ahol árulnak kamuhúsos burgert.

Akkora a kereslet a húsmentes húsra az Egyesült Államokban, hogy a gyártó cégek nem tudják tartani a tempót – írja a Wall Street Journalre hivatkozva az Index.

Az elmúlt fél év során egy sor gyorsétteremlánc vezette be az műhúsos termékeket. Ezeket a láncokat összesen két cég, az Impossible Foods vagy a Beyond Meat szolgálja ki, említenünk sem kell tehát, mekkora nyereséget könyvelnek el. 

A kamuhússal töltött ételek drágábbak, de úgy tűnik, ez nem igazán rettenti el a vásárlókat, sőt, a Burger King például április óta 17 százalékos átlagnövekedést mutatott ki látogatószámban azokban az üzletekben, ahol már kapható az új termék.

A cikk szerint a McDonald’s – amely Svédországban és Finnországban már árul vegán hamburgert – újabban szintén gondolkodik húsalternatíva bevezetésén az amerikai piacra.

(Kiemelt kép: illusztráció, iStock)

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top