Megjelentek a Caffè Vergnano 1882 kávézók Budapesten – számolt be a Világgazdaság. A lap szerint az első egységek az Allee plázában, Gazdagréten és a Corvin Pláza mögött az egykori Costa kávézók helyén nyitottak. Az olasz márkát itthon a Coca-Cola HBC Magyarország forgalmazza franchise rendszerben, ami azt jelenti, hogy minden létesítményt egy külön partner üzemeltet.
A lépés nem meglepetés: a Coca-Cola HBC tavaly ősszel jelentette be, hogy jelentősen növelni kívánja Magyarországi kávépiaci jelenlétét. A céghez jelenleg a Caffè Vergnano kávézókon kívül a Costa üzletei tartoznak. A két márka közötti különbség, hogy még a Costa Cafe alapvetően egy angol brand, a Caffè Vergnano „cento per cento” olasz prémiumkategória, amely kifejezetten az olasz eszpresszóra és az eszpresszóalapú meleg italokra fókuszál.
A Világgazdaság szerint a magyar vásárlóközönség nem szívesen ad ki sok pénzt kávéra. A legkedveltebb ital még mindig az eszpresszó, amiért viszont nem szívesen fizetünk többet 1-1.4 eurónál a mai árfolyamon átszámítva. A nagy kávézóláncok melegital-kínálata meglehetősen messze esik ettől az árszinttől, ami magyarázat lehet, hogy miért nincs minden sarkon egy kávéárus stand, mint például Londonban vagy Berlinben.
A magyar kávépiac értéke 67 milliárd forint, ami eddig nagyjából 8 százalékkal bővült évente. Az egy főre jutó éves kávéfogyasztás 2020-ban 2,7 kilogramm volt, ez a várakozások szerint 2025-re 2,9 kilogrammra fog nőni.