A tulajdonos azt mondta az UPI-nak, hogy megtiltja a vendégeknek a telefonhasználatot, szerinte így kevesebb időt töltenek a vendégek majd az asztaluknál, és így az ételek sem veszítenek majd a szépségükből. A kép csak illusztráció. Fotó: Getty Images
Kota Kai, a tokiói Debu-chan étterem tulajdonosa és üzemeltetője észrevette, hogy azok a vendégek, akik a leghosszabb ideig vártak azzal, hogy belekóstoljanak az eléjük tett tál ramenbe, általában YouTube-videókat néztek a telefonjukon.
Kai elmondta, hogy nem csak az aggasztja, hogy a vásárlók értékes ülőhelyeket foglalnak le csúcsidőben, hanem az is, hogy a vékony Hakata ramen tészta kinyúlik, mire a vendégek hozzányúlnának, és ez nem tesz jót a leves vizuális szépségének.
Az étteremtulajdonos először a Twitteren vetette fel az okostelefon-tilalom ötletét, és a pozitív visszajelzések hatására végül bevezette az új szabályt. A tulajdonos nem helyez ki táblát a telefontilalomról, hanem személyesen megy oda a vendégekhez és kéri meg őket, hogy az étkezés ideje alatt tegyék el a telefonjukat.
Ha otthon szeretnéd elkészíteni a híres japán fogást, azt is megteheted, itt egy remek recept.