Egy új ízesítéssel rukkolt elő karácsony előtt a Kofola (szénsavas alkoholmentes ital, amit Szlovákiában és Csehországban gyártanak, színe és jellege hasonlít a hagyományos a kólához, íze azonban teljesen más), ami azonban óriási felháborodást váltott ki Csehországban – írja a parameter.sk.
Az elmúlt években az ünnepi szezon előtt a fahéjas, a csokoládés és a diós ízű verziója került a polcokra, idén azonban a rumos kiadást dobták piacra. Az új ízesítésű üdítő máris vihart kavart. Egyes szakértők szerint ily módon egy alkoholmentes ital is alkoholfogyasztásra ösztönözheti a fogyasztókat. Akárcsak az alkoholmentes sör, úgy a rumos Kofola fogyasztása is előidézheti az alkoholfogyasztás érzékszervi megszokását.
A Kofola azzal érvel, hogy reklámkampányában nem a gyerekeket célozta meg.
Csehországban már kapható az új ízesítésű ital, hamarosan pedig már Szlovákiában is, ott azonban már egy üzletlánc jelezte, hogy nem fogja forgalmazni.
Kiemelt fotó: illusztráció, iStock