Több százan vettek részt a Magyar Kerékpárosklub (MK) szombati felvonulásán, amelyet azért tartottak, hogy a pesti Duna-parton gyalogos közösségi terek és kerékpársávok jöjjenek létre – írja közleményében a civil szervezet.
A többsávos autóforgalom és a parkolók miatt gyalog és kerékpárral szinte megközelíthetetlen a vízpart, amelynek megnyitásával a világ egyik legjobb köztere jöhetne létre, mondták a tegnapi demonstráción.
„Óriási kihasználatlan lehetőség van a Duna-partokban, amelyek elérhetővé tétele elől a Galvani híd megépítésével és az M0-s nemrég bejelentett befejezésével minden kifogás elhárul, így pár éven belül a világ egyik legjobb közterévé válhatna a vízpart” – mondta Halász Áron, a Kerékpárosklub szóvivője a felvonulás startjánál. A főváros RakPark projektjében viszont nem szerepel az új kerékpársávok létesítése, ami gyalogosok és kerékpározók közti konfliktusokhoz vezethet, és a vízpart elérhetőségét sem segítené.
Az Autómentes napon tartott demonstratív tekerésen kiemelték, hogy nemcsak a vízpart elérését, hanem a mindennapos közlekedést is megkönnyítené a Duna pesti oldalának kerékpározhatóvá tétele. Ez egyik kulcsa lehetne annak hogy – ahogy a főváros is szeretné – 2030-ra tíz százalékra nőjön a kerékpározás részaránya a budapesti közlekedésben.
A Kerékpárosklub csütörtökön közzétett kutatásából kiderül, hogy a lakosság 16%-a hetente többször kerékpárral közlekedik, és a budapestiek több mint fele szokott kerékpározni. A fővárosiak túlnyomó része azt szeretné, hogy a városi főútvonalak mentén kényelmesen lehessen kerékpározni.