Harmadik lett a kecskeméti Neumann János Egyetem hallgatóinak napelemes autója az elektromos autók legnagyobb európai versenyén, a European Solar Challenge-en, amelyen az idén 18 egyetemi csapat állt rajthoz – írja az Index a Bridgestone Magyarország Kft. közleménye alapján. A cég a kifejezetten a versenyre tervezett, ultrakönnyű és kis gördülési ellenállású abroncsokkal segítette a csapatot.
A belgiumi versenyen a Neumann János Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Karának oktatói és hallgatói által épített MegaLux összesen 878 kilométert tett meg 24 óra alatt, kizárólag elektromos meghajtással.
A MegaLux korábban az ausztráliai World Solar Challenge és a dél-afrikai Sasol Solar Challenge országúti versenyen is nagy sikert ért el, ahol szintén harmadik helyen végeztek. A fiatal mérnökök azóta továbbfejlesztették az autót: új futóművet és felfüggesztést kapott, hogy versenypályákon is nagy sebességgel tudjon kanyarodni. A további paraméterei változatlanok maradtak, ugyanúgy hat négyzetméternyi napelem gyűjti az energiát, amelyet egy 20 kilogramm súlyú lítiumion-akkumulátor tárol. Ezekre az erőforrásokra most nagy szükség is volt, hiszen a verseny végig esőben zajlott.
„A MegaLuxszal évek óta kiemelkedő eredményeket érünk el az elektromos autók nemzetközi versenyein. Ott vagyunk az élmezőnyben, és törekszünk arra, hogy ott is maradjunk, ezért folyamatosan fejlesztjük az autónkat. Legfontosabb célunk, hogy csökkentsük a kocsi energiafelhasználását és gördülési ellenállását” – mondta Kutasi Zoltán, a MegaLux csapat tagja.
A csapat azt tervezi, hogy a MegaLuxszal a Bridgestone World Solar Challenge-en is elindulnak majd. Az elektromos autók legnagyobb nemzetközi megmérettetésén háromezer kilométert kell megtenniük Darwin és Adelaide között tisztán napenergiával.